شهر «سراقب» در ادلب از سه جهت محاصره شد

نیروهای ارتش و مقاومت سوریه امروز (چهارشنبه) در ادامه پیشروی‌ها به سمت شهر «سراقب» شهرک «اسلامیین» را به کنترل خود در آوردند.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای ارتش سوریه توانستند تروریست‌های «اجناد القوقاز» را از این شهرک که در شرق شهر «سراقب» واقع شده بیرون کرده و این شهر را از سه جهت غرب، جنوب و شرق تحت محاصره در آورند.

از سوی دیگر خبرگزاری سانا از آزادسازی روستای « الریان » در شرق استان ادلب پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها خبر داد.

طبق نقشه میدانی زیر نیروهای ارتش سوریه در ورودی غربی شهر «سراقب» قرار دارند. از این نقطه تا شهر ادلب هشت کیلومتر بیشتر فاصله نیست. نقاط دیده‌بانی ارتش ترکیه نیز با نقاط آبی مشخص شده است که نشان می‌دهد آنکارا چهار نقطه‌دیده‌بانی در اطراف سراقب احداث کرده است تا مانع از پیش‌روی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر شوند. هرچند این اقدام ترکیه تا کنون نتیجه‌بخش نبوده است.

نیروهای ارتش سوریه صبح امروز نیز روستای «تل طوقان» را در شرق ادلب آزاد کردند. روستایی که در کنار یکی دیگر از مراکز دیده‌بانی ترکیه گرفته است و در حال حاضر عملا این مرکز دیده‌بانی در محاصره ارتش سوریه قرار دارد.

دولت ترکیه تهدید کرده است که در صورت حمله نیروهای ارتش سوریه به این مراکز دیده‌بانی، پاسخ سختی خواهد داد. اردوغان امروز گفت که در صورت نیاز نیروهای هوایی و زمینی ترکیه تحرکات خود در ادلب را آزادانه آغاز خواهند کرد.