عبدالفتاح البرهان: آمریکا زمینه دیدارم با نتانیاهو را فراهم کرد

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان روز چهارشنبه  گفت که دیدارش با «بنیامین نتانیاهو »، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا توسط آمریکا ترتیب داده شد.

اخبار بین الملل- البرهان گفت که تماس‌ها با نتانیاهو و مایک پامپئو از سه ماه قبل به منظور بررسی آنچه که سودان می‌تواند از آن بهره ببرد، آغاز شد.

عبدالفتاح البرهان مدعی شد که این جلسه به اعتقاد شخصی او با توجه به اهمیت امتحان کردن همه راه‌ها در راستای منافع مردم سودان و پیشرفت  کشور صورت گرفت.

این مقام سودان با ادعای اینکه مردم کشورش به زودی نتیجه دیدارش با نتانیاهو را خواند دید، گفت که دو روز قبل از این دیدار «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر دولت انتقالی را در جریان تصمیمش برای این دیدار گذاشته و او هم استقبال کرده است.

البرهان گفت که به زودی کمیته‌ای از شورای حاکمیتی و شورای وزیران تشکیل می‌شود تا مزایا و عیوب رابطه با اسرائیل را بررسی کند.

رئیس شورای حاکمیتی سودان در ادامه مدعی شد که دیدارش با نتانیاهو برای تبادل ایده‌ها بوده و هیچ تعهدی در آن صورت نگرفته و شاید هم تعهداتی را برای آینده ایجاد کند و منفعت سودان ایجاب می‌کند که همه راه ها امتحان شوند.

وی افزود در این دیدار اصلا به موضوع معامله قرن پرداخته نشده و موضع سودان در قبال مسئله فلسطین ثابت است.

البرهان گفت که این دیدار برای نشان دادن حسن نیت به همه دنیا انجام شده و سودان با هیچ «کشوری» خصومت ندارد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان همچنین بر تعهد اخلاقی نسبت به مردم سودان برای محافظت از دوره انتقالی و ثبات آن تاکید کرد و  خواستار آمادگی برای انتخابات آینده پس از پایان دوره انتقالی شد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان روز دوشنبه در انتبه اوگاندا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد که موج انتقادهای گسترده داخلی و خارجی را در سودان به همراه داشت.

رسانه‌های صهونیستی هم اخیرا از تلاش‌های نتانیاهو برای راضی کردن مقامات آمریکایی جهت حذف نام سودان از این لیست پرده براشتند.

شورای حاکمیتی سودان تابستان امسال و بعد از آن تشکیل شد که «عمر البشیر» رئیس‌جمهور این کشور بعد از چند هفته ناآرامی و سپس دخالت نیروهای ارتش، مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد.