انصراف شرکتهای تسلیحاتی آمریکایی از حضور در نمایشگاه نظامی سنگاپور

وزارت دفاع آمریکا اعضای هیات اعزامی خود برای شرکت در نمایشگاه صنایع نظامی هوایی به سنگاپور را به دلیل شیوع ویروس کرونا در آسیا کاهش داد.

اخبار بین الملل- شرکت «لاکهید مارتین» و شرکت «ریتئون» سازنده تسلیحات و تجهیزات نظامی، نیز اعلام کردند که احتمالا در این نمایشگاه شرکت نخواهند کرد.

بر اساس گزارش خبرگزرای رویترز، «الن لرد» معاون وزیر دفاع آمریکا نیز در نمایشگاه حضور نخواهد یافت. الن لرد مسئول خریدهای تسلیحاتی پنتاگون است و ریاست هیات آمریکایی را برعهده داشت. برخی دیگر از مقامات پنتاگون با این حال قصد دارند به سنگاپور بروند.

خبرگزاری رویترز در ادامه نوشت، شرکت بزرگ لاکهید مارتین که کمپانی سازنده جنگنده‌های آمریکایی است اولین شرکت نظامی آمریکایی است که اعلام کرده است به دلیل خطر ویروس کرونا در این نمایشگاه حاضر نخواهد شد. 

شرکت تسلیحاتی ریتئون نیز انصراف خود را اعلام کرده و علت آن را به خطر افتادن سلامتی و افزایش بحران کرونا در این منطقه خوانده است. 

یک مقام سنگاپوری با بیان اینکه نمایشگاه تا هفته آینده ادامه خواهد داشت اعلام کرد که به دلیل مشاهده شدن مواردی از شیوع ویروس کرونا در این کشور ممکن است میزان بازدیدکننده‌ها را محدود کند.