معامله قرن نمی تواند مشکل فلسطین و اسرائیل را حل کند

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیروز جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

اخبار بین الملل- در این ملاقات طرفین در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله سوریه، وضعیت ادلب، کمیته قانون اساسی و روند آستانه، معامله قرن و مسائل حقوق بشری بحث و تبادل نظر کردند.

سرگئی ورشنین در این دیدار ضمن ابراز تسلیت در پی شهادت سردار سلیمانی توسط تروریست های آمریکایی و همچنین کشته شدن تعدادی از اتباع ایرانی در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، اقدام آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را اقدامی شنیع و نقض حقوق بین‌الملل توصیف کرد و افزود: ما در تماس ها و دیدارهای خود با دیگران این عمل را به شدت محکوم کرده ایم.

معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدار همچنین بر تمایل جدی مسکو برای تداوم‌ همکاری ها بین تهران، مسکو و آنکارا در چارچوب روند آستانه تاکید کرد و در خصوص معامله قرن ترامپ افزود: این طرح با توجه به اینکه مغایر با قوانین حقوقی است نمی تواند مشکل فلسطین و اسرائیل را حل کند.

کاظم جلالی سفیر ایران نیز در این دیدار با اشاره به اراده مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر‌گسترش روابط با روسیه افزود: شرایط منطقه ایجاب می کند که جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه همکاری های خود را در منطقه ادامه دهند.

در این دیدار طرفین بر ضرورت ادامه رایزنی ها بین دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای تاکید و نسبت به تداوم تماس ها و دیدار های خود در این خصوص ابراز تمایل کردند.