افغانستان در کنار مردم فلسطین ایستاده است

«عادله راز» نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره انتخاب مجدد افغانستان به عنوان رئیس کمیته پیگیری حقوق فلسطینان در سازمان ملل گفت: در طول سال گذشته افغانستان به عنوان ریاست این کمیته تلاش کرده راه‌حلی را برای پایان جنگ پیدا کند.

اخبار بین الملل- وی افزود: افغانستان از حقوق لاینفک مردم فلسطین درباره حق تعیین سرنوشت خود دفاع کرده و در تمام نشست‌های سازمان ملل این موضوع را اعلام کرده است.

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل ادامه داد: سال گذشته افغانستان 78 میلیون افغانی به بودجه کمیته پیگیری حقوق فلسطینیان اختصاص داد که این نشان از عزم مردم افغانستان برای ایستادن در کنار برادران و خواهران فلسطینی دارد.

این در حالی است که ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدتی قبل طرحی موسوم به معامله قرن از راهکار دو دولتی رونمایی کرد و آن را گزینه بهترین راه‌حل مناقشات فلسطین-اسرائیل دانست.

این طرح با اعتراض شدید مقامات و مردم کشورهای مسلمان مواجه شد. احزاب و شخصیت‌های سیاسی افغانستان از جمله معترضان به این طرح بودند.

احزاب سیاسی افغانستان در پی اعلام این طرح از سوی ترامپ، آن را معامله‌ای رذیلانه و خائنانه از سوی ترامپ و نتانیاهو توصیف کردند و با تاکید بر حق قانونی فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خود، خواستار برخورد جدی جوامع بین‌المللی با این طرح شدند.