هشدار درباره طرح اطلاعاتی بین‌المللی برای ایجاد فتنه جدید در عراق

«مهدی تقی آمرلی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق از یک طرح اطلاعاتی بین‌المللی برای ایجاد فتنه جدید در این کشور با هدف ایجاد جنگ داخلی خبر داد و از ملت عراق و گروه‌های سیاسی خواست تا اقدامی جدی برای ناکام گذاشتن چنین طرح‌هایی انجام دهند.

اخبار بین الملل- وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: چندین کشور متخاصم با عراق، تلاش می‌کنند تا این کشور را از شمال تا جنوب با جنگی داخلی درگیر کند.همه بدون استثناء در یک تونل و گودال تاریکی افتاده‌اند و در سایه تداوم تنش‌ها عبور از این مسئله میسر نیست.

این نماینده پارلمانی عراق در ادامه بر ضرورت عبور از کلیه اختلافات در این مرحله دشوار و پاسخگویی به طرح‌های ابتکاری موجود برای وحدت مواضع، تاکید کرد و گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش دارند با ایجاد هرج و مرج و آشوب در سراسر کشور، فتنه جدیدی در عراق به پا کنند.

«عبدالامیر تعیبان» نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» نیز پیشتر، آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به تلاش برای تشدید بحران در عراق متهم و تاکید کرده بود: واشنگتن و ریاض به دنبال شعله‌ور کردن جنگ در استانهای مرکزی و جنوبی این کشور هستند.