جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی آمریکا را به پرتگاه فروپاشی می‌برد

«مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در خصوص سرنوشت طرح ترامپ موسوم به معامله قرن و اینکه رژیم صهیونیستی در پرتو سکوت مطلق رژیم‌های عربی و حمایت برخی از آنان مانند عربستان، مصر، امارات متحده عربی و بحرین  از معامله قرن، مفاد این طرح را بر ملت فلسطین تحمیل کرده و قصد دارد آن را عملاً به‌اجرا در می‌آورد، گفت: معامله قرن طرحی است که در نامگذاری آن حقوق عربی و اسلامی نادیده گرفته شده و به قدس به‌مثابه کالایی قابل خرید و فروش نگریسته شده است و این چیزی است که در عرف تاجران و سرمایه‌داران قابل تعامل است.

حقوق بحق ملت فلسطین قابل سازش نیست

اخبار بین الملل- وی اظهار داشت: اما در عرف مبارزان، مجاهدان و آزادگان چنین طرحی هیچ ارزشی ندارد زیرا حقوق بحق قابل سازش نیست، ازهمین‌رو بی‌تردید این توطئه و این طرح شیطانی در برابر مبارزه فلسطینی‌ها و ایستادگی ملت‌های عربی و اسلامی که به دین، اسلام و مقدسات و ناسیونالیسم عربی و اسلامی پایبند هستند، شکست خواهد خورد.

البریم گفت: ناسیونالیسم عربی در روایات تاریخی بحق و هزاران ساله ریشه دارد و تاریخ آن با خون شهدا و جانفشانی اسیران و مجروحان گره خورده است بنابراین پرواضح است که  تمدن منطقه اسلامی و عربی هرچیز عجیب و مبتنی بر استعمارگری و اشغالگری را طرد خواهد کرد همان‌طور که پیش از این اشغالگر صلیبی و مغول و تمام اشغالگرها و استعمارگران را که به‌دنبال تاراج ثروت‌های منطقه بودند، بیرون راند.

وی ادامه داد: فلسطین پیش از این شاهد انتفاضه‌های پی‌درپی بوده  است که از سال 1963 از زمان شیخ قسام آغاز شده و قیام‌ها و انتفاضه‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته است از جمله انتفاضه 1987 و انتفاضه سنگ و نیز عملیات شهادت‌طلبانه تا انتفاضه 2000  که همگی موجب ناکام گذاشتن  بسیاری از توطئه‌ها از جمله پیمان "اسلو" شد.

البریم گفت: واکنش فلسطینی‌ها و مخالفت آنان با توطئه موسوم به معامله قرن برگرفته از ریشه‌های عربی و اسلامی و به‌پشتوانه عملیات شهادت‌طلبانه آنان است که موجب ناکام گذاشتن توهم و دروغ رژیم صهیونیستی شد.

فلسطینی‌ها حق دارند برای مقابله با طرح صهیونیستی هرچه لازم است در اختیار داشته باشند

وی بر تداوم انتفاضه ملت فلسطین تأکید کرد و افزود: ملت ما نمی‌تواند به توهمات دل ببندد، زیرا در واقعیت‌ها ریشه دارد نه توهماتی که رو به زوال است بنابراین انتفاضه ملت فلسطین ادامه دارد و همچنان انقلاب آنان باقی است و مبارزات فلسطینی‌ها از سنگ به تفنگ و گلوله و موشک تحول یافته و فلسطینی‌ها حق دارند برای مقابله با طرح صهیونیستی هرچه لازم است، در اختیار داشته باشند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه ابراز اطمینان کرد که طرح آمریکا شکست خواهد خورد و همه کسانی که تصمیم گرفتند کنار آمریکا بایستند، سرنوشت آن را پیدا خواهند کرد.

وی طرح معامله قرن را طرحی صهیونیستی، اشغالگرانه و استعمارگرانه خواند و گفت: این طرح یک مرحله است که در آن از شرایط منطقه‌ای، انسانی، اجتماعی و ضعف سیاسی و عقب گرد در سطح رسمی سوء استفاده شد اما توان این امت حاکی از گام برداشتن به سمت جلو و توان اشغالگر حاکی از عقب گرد آن است.

البریم تصریح کرد: کسانی که تصمیم گرفتند در کنار مقاومت و مبارزه و حق و پایبندی به اصول ثابت بایستند، در مسیر پیروزی گام برمی‌دارند و حقوق خود را بدست خواهند آورد؛ کسانی که ارزشمندترین دارایی خود را که همان خون و جان رهبران و فرزندان خود بود، چه از بین ملت فلسطین و چه از بین محور مقاومت در جهان عرب و مسلمان تقدیم کردند.

سیاست آمریکا مبتنی بر "زور" است

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ در دام نتانیاهو و بازی‌های شخصی او گرفتار شده و منافع ملت آمریکا را در جهان عرب و کشورهای اسلامی در معرض خطر قرار داده است؟ گفت: رئیس جمهوری آمریکا وابسته به موسسه و دولتی است که متاسفانه عامل زورگویی و استکبار و تروریسم را در حق ملت‌های منطقه عربی و اسلامی و ملت‌های جهان مجاز می‌داند، این سیاست مبتنی بر منطق زور است که می‌گوید به صف من بپیوندید در غیر این صورت به آتش و شلاق این سیاست گرفتار خواهید شد؛ سیاستی که جهان را تنها یک برده و خود را ارباب می‌بیند.

البریم اظهار داشت: این خودخواهی در برابر اراده ملت‌ها و آزادگان جهان و وجدان انسانی و در برابر حق از بین خواهد رفت. متاسفانه آنان احترامی برای ملت‌ها و صاحبان حق قائل نیستند بلکه برای آنان اصل زور محترم است حال آنکه قدرت ما برگرفته از حق است، حقی که ملت‌های عربی و اسلامی و محور مقاومت بر اساس آن می‌توانند تمام ابزار قدرت را برای رویارویی با این زیاده خواهی‌ها در اختیار داشته باشند تا در برابر تروریسم و زورگویی جهانی به نمایندگی دو قطب استکباری یعنی اسرائیل و آمریکا و کسانی که در کنارشان قرار گرفتند، بایستند.

وی تاکید کرد: این حق ما است که این قدرت و مقاومت را که شرعی، اخلاقی ، قانونی ، انسانی و بر اساس ملی گرایی است، شکل دهیم و اشغالگر را از سرزمین خود بیرون رانده و این توهمات را خنثی سازیم و رژیم صهیونیستی را از قلب امت عرب و مسلمان ریشه کن کنیم؛ رژیمی که سدی در مسیر نهضت اسلامی و عربی و آزادی سرزمین به شمار می‌آید و سرنوشتش نابودی است.

آنچه آمریکا در تلاش برای تحقق آن است "توهم" است

البریم گفت: آمریکا گمان می‌کند می‌تواند با حمایت از رژیم صهیونیستی حامی منافع خود و این رژیم در منطقه باشد، اما مقاومت فلسطین و محور مقاومت و ادامه راه جهاد بزرگ ، دستاوردهایی را به ثمر می رساند و به دنیا ثابت می‌کند، آنچه آمریکا در تلاش برای تحقق آن است از جمله معرفی اسرائیل به عنوان نوک پیکان طرح  غرب در منطقه و تامین قدرت و امکانات لجستیکی و مادی و معنوی و سیاسی "توهم" است و حمایت آمریکا از تروریسم موجب نابودی‌اش خواهد شد.

وی گفت: ما معامله قرن را بر اساس مقاومت در فلسطین و با تلاش و مبارزه و خون مجاهدان هدف قرار خواهیم داد و ثابت می‌کنیم، این رژیم یک موجودیت متزلزل و توخالی است و نه می‌تواند از خود دفاع کند و نه از شهرک‌نشینان و حال و آینده آنان از همین رو آینده‌ای برای این طرح استکباری در منطقه وجود ندارد.

البریم تصریح کرد: ترامپ با حمایت از اسرائیل در تلاش برای بدست آوردن فرصت‌های سیاسی و توسعه نفوذ و تروریسم خود و ترساندن برخی رژیم‌های عربی و اسلامی است اما ما تاکید می‌کنیم، حمایت او از تروریسم و ظلم در حق مستضعفان وسیله‌ای برای نجات نخواهد بود بلکه گزینه‌ای برای شکست است و این سنت تاریخ است که هر ظالمی و طغیانگری در برابر ایستادگی مستضعفان و صاحبان حق از بین خواهند رفت.

رژیم صهیونیستی آمریکا را به سمت پرتگاه و فروپاشی می‌برد

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: رژیم صهیونیستی آمریکا را به سمت پرتگاه و فروپاشی اخلاقی می‌برد و موجب رسوایی آمریکا و برملا شدن حمایت آن از تروریسم و غارت ثروت‌های منطقه  خواهد شد از همین رو سرنوشت آن به سرنوشت اسرائیل گره خورده است و ما کاملا ایمان داریم که این رژیم در برابر ایستادگی ملت‌های منطقه که سرزمین پر برکتی است، به سمت شکست و فروپاشی می رود.

وی در مورد اینکه اکنون با گذشت چند دهه از آغاز مقاومت و گفتگوها داخل فلسطین و روشن شدن اینکه  مقاومت چه دستاوردهایی داشته و مذاکرات چه حاصلی برای ملت فلسطین داشته است آیا صفحه گفتگو از سوی کسانی که به آن دل بسته بودند، بسته شده است یا همچنان بدون توجه به نتایج، مشی گذشته را ادامه می دهند؟ پاسخ داد: بعد از مسیر طولانی مذاکرات و جستجوی توهم صلح ، مذاکرات خود ثابت کرد که در برابر آنچه در خفا و پشت پرده سیاسی و به دور از صحنه رویارویی و عزت و شرافت  امت عربی و اسلامی طراحی می شود،هیچ ارزش و تاثیری ندارد.

آمریکا برای تحقق صلح مورد نظر خود فقط به دنبال "کسب وقت" است

البریم تاکید کرد: بله اکنون کاملا روشن شده و بسیار دردناک است که آمریکا برای تحقق صلح مورد نظر خود فقط به دنبال کسب وقت بود تا تروریسم را تقویت کند و طرح صهیونیستی را در قلب امت عربی و اسلامی امتداد دهد و به این ترتیب حقوق فلسطینی‌ها را به سرقت برده و حق بازگشت را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی با توهم اینکه اسرائیل متحد و یا دوست آنان خواهد بود، فریب رژیم صهیونیستی را خورده و به افکار عمومی و ملت‌های خود اینگونه القاء می‌کردند  که این رژیم صلح طلب است، اما ما این توهم را از بین برده و ثابت کردیم، این رژیم، ماهیت برحقی ندارد بلکه استعمارگر و اشغالگر است و با نابوی حق عربی- فلسطینی و جنایت در حق فلسطینی‌ها و ترور و تعقیب مبارزان و نیروهای مقاومت، ماهیت خود را شکل داده است اما طرح مقاومت ثابت کرد، الهام بخش ملت‌های عرب و روزنه امیدی است که با استفاده از سلاح و گلوله و صداقت در دفاع از حقوق مستضعفان می‌تواند این رژیم را نابود کرده و تمام زیاده خواهی‌های استعماری آن را مدفون سازد و حقوق ملت فلسطین را احیا و مسجد الاقصی را آزاد کند.

مقاومت، معامله قرن را به فرصتی برای مبارزه در برابر آمریکا و اسرائیل تبدیل می‌کند

البریم اظهار داشت: اکنون اتحاد ملت مسلمان به مثابه سوپاپ اطمینان است و حمایت از مقاومت برای بازیابی وحدت در فلسطین و در سطح کشورهای اسلامی ادامه خواهد یافت و ما معامله قرن و این توطئه و چالش را به فرصتی برای بازیابی وحدت  امت مسلمان و حفظ مقدسات و ثروت‌های آنان و مقاومت در برابر آمریکا و اسرائیل تبدیل خواهیم کرد و این آرزویی است که با خون و جهاد و مبارزه و وحدت و صبر و ایستادگی تحقق خواهد یافت.

وی گفت: جنبش جهاد اسلامی و مقاومت فلسطین همه را به وحدت و یکصدایی و حمایت از مواضع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فراخوانده و دانشمندان و روحانیون و نویسندگان را به حضور در صف مقدم تلاش فرهنگی برای مقابله با این توطئه خطرناک علیه امت مسلمان فرامی‌خواند تا با وحدت و یکپارچگی بتوانیم سرزمین خود را بازیافته و مقدساتمان را حفظ کنیم و بر این دشمن پیروز شویم.