آنگولا ایستگاه پایانی سفر مرکل به آفریقا

روزنامه "تاگس شاو" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سفر به آنگولا وعده همکاری های اقتصادی بیشتر را به این کشور داد.

اخبار بین الملل- وی تاکید کرد که آلمان می خواهد یک شریک خوب و صادق در بازسازی دوباره آنگولا بعد از درگیری های داخلی پایان یافته در سال 2002 باشد.

مرکل بعد از دیدار با  «ژوائولورنسو» ، رئیس جمهور آنگولا در پایتخت  این کشور این سخنان را ایراد کرد.

در چارچوب سفر مرکل به آنگولا شرکت های آلمانی توافقی به ارزش حدود 900 میلیون یورو را با این کشور امضا کردند. هر دو کشور همچنین یک توافق نامه حمل و نقل هوایی که به گسترش ترددهای هوایی بین دو کشور منجر می شود را امضل کردند.

رئیس جمهور آنگولا هم اعلام کرد که دو کشور مایل به همکار ی های تنگاتنگ تر در زمینه آموزشی هستند.

آنگولا بار دیگر در این سفر از آلمان خواست که قایق های دفاع ساحلی را به این کشور تحویل دهد. مرکل هم اعلام کرد که مخالفتی با این مسئله ندارد و تاکید کرد که مذاکرات مربوط به همکاری های نظامی بین دو کشور البته نه بین سران دولت بلکه بین شرکت های ذیربط ادامه خواهد داشت.

مرکل همچنین اعلام کرد که از دولت آنگولا در زمینه تحقیقات درباره اتهامات فساد علیه دختر رئیس جمهور سابق این کشور حمایت خواهد کرد.

مرکل در سفر آفریقایی خود همچنین روز پنج شنبه به آفریقای جنوبی هم سفر کرده بود.

آفریقای جنوبی حل مناقشات در لیبی و همچنین سودان جنوبی را به عنوان اولویت های خود در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه آفریقا که بعد از سفر مرکل این سمت را بر عهده گرفت اعلام کرده است.

"رامافوسا"، رئیس جمهور آفریقای جنوبی بلافاصله بعد از دیدار با مرکل در نشست اتحادیه آفریقا در پایتخت اتیوپی، ریاست دوره ای بر اتحادیه آفریقا را از مصر تحویل گرفت.

آفریقای جنوبی مانند آلمان عضو تشکل جی20 و همزمان عضو غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد است.