اولویت اصلی فعالیت سفیر جدید آمریکا در روسیه چیست؟

"جان سالیوان" سفیر جدید ایالات متحده در روسیه معتقد است که روابط مسکو و واشنگتن، به پایین‌ترین نقطه خود از زمان پایان جنگ سرد رسیده است.

اخبار بین الملل- سالیوان در مصاحبه با روزنامه اینترنتی «آر.ب.کا» روسیه، با عنوان کردن این مسئله، هدف اصلی فعالیت خود را متوقف کردن رکود در روابط دو کشور و بهبود آن نامید و یادآور شد که با این وجود مشخص نیست که دست یابی به چنین پیشرفتی چه مدت طول خواهد کشید.

وی تأکید کرد: «هدف من متوقف کردن رکود روابط دو کشور و تلاش برای بهبود آن است و این کار باید از همین امروز آغاز شود.»

سالیوان گفت: «ما نمی‌توانیم منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در نوامبر امسال یا هر رویداد سیاسی دیگری باشیم. کار مشترک ایالات متحده و روسیه یک ضرورت مطلق و اولویت اصلی در وظایف من است.»

جان سالیوان که پیش از این در سمت معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده مشغول به کار بود، بعد از انتصاب به سمت سفیر جدید آمریکا در روسیه، در تاریخ شانزدهم ژانویه (26 دی ماه) به مسکو عزیمت کرده و جایگزین "جان هانتسمن" شد.

سفیر جدید آمریکا، بعد از مراسم تودیع اعتبارنامه‌ سفیران جدید خارجی از سوی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، اعلام کرد که آمادگی دارد تا با رهبران روسیه درباره موضوعات مربوط به برقراری ثبات راهبردی در جهان که مورد علاقه هر دو کشور است، همکاری لازم را داشته باشد.