میشل عون دخالت حزب‌الله در امور دولت جدید لبنان را تکذیب کرد

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان ادعای دخالت جنبش حزب‌الله لبنان در امور دولت جدید این کشور را تکذیب کرده و گفت حزب‌الله دولت جدید را رهبری نمی‌کند.

اخبار بین الملل- میشل عون گفت: «اغلب می‌شنویم که به دلیل وجود حزب‌الله، حاکمیتی برای لبنان نمانده یا نقض شده، ولی این باور اشتباه است. حزب‌الله لبنان در امور دولت دخالت نمی‌کند؛ چرا که این حزب وزیر و نماینده در پارلمان دارد و مواضع دولت لبنان نیز در صحنه ملی مقبول است.»

رئیس‌جمهور لبنان در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد حزب‌الله در رویارویی احتمالی بین ایران و آمریکا، ورود کند، گفت: «به رغم اینکه همه بر این باورند که حزب‌الله ورود خواهد کرد، ولی من شخصا تضمین می‌دهم که حزب‌الله به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل احترام خواهد گذاشت.»

قطعنامه ۱۷۰۱ که سال ۲۰۰۶ با اجماع اعضای شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید، خواستار آتش‌بس بین لبنان و رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه شد.

میشل عون علت تشکیل حزب‌الله لبنان را اشغالگری و تشکیل ساختار رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی دانست و گفت که بارها شده که این رژیم به لبنان حمله و تعدی کرده، ولی این کشور هرگز مقابله به مثل نکرده است.