حقه استیضاحِ پلوسی دیوانه جایگاه من را در نظرسنجی‌ها ارتقا داد

دونالد ترامپ در واکنش به تبرئه شدنش در دادگاه استیضاح در سنای آمریکا درباره ماجرای رسوایی اوکراین گیت، مدعی شد اقدام نانسی پلوسی در این باره باعث ارتقای جایگاه او در نظرسنجی‌ها شده است.

توییت ترامپ

اخبار بین الملل- ترامپ در پیامی توییتری مدعی شد: «حقه استیضاح نانسی پلوسیِ دیوانه (که قبلاً نیز یک بار در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا بازنده شد) باعث شد وضعیت جمهوری‌خواهان در کنگره و همچنین من در نظرسنجی‌ها ترقی زیادی داشته باشد، که قابل پیش بینی بود.»

ترامپ نوشت: «اما این مسئله روی رقابت‌های جمهوری‌خواهان در سنا، از جمله در کارولینای شمالی، کنتاکی، کلرادو و آریزونا تأثیر عظیمی گذاشت. ممنون!»

مجلس سنای آمریکا بامداد روز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند. از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند این رای دور از انتظار نبود.

ماه اوت سال ۲۰۱۹ (مرداد ماه) یک افشاگر ناشناس که مقامات آمریکا به دلیل مسائل امنیتی از افشای هویت وی خودداری کردند، محتوای گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی را فاش کرد. بر اساس مطالب افشا شده از سوی این افشاگر، ترامپ با قطع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین سعی داشته تا با هدف بدنام کردن «جو بایدن» رقیب انتخاباتی بالقوه‌اش، اوکراین را وادار به تحقیقات درباره پسر بایدن کند.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل و دومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد.