ژاپن و انگلیس برای انعقاد قرارداد تجاری به توافق رسیدند

«توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن با همتای انگلیسی خود، دومینیک راب، برای نخستین بار در توکیو پس از اجرایی شدن برگزیت، دیدار کرد.

اخبار بین الملل- وزیر خارجه ژاپن در یک کنفرانس خبری مشترک پس از این نشست گفت: «بحث‌های مقدماتی برای ایجاد یک همکاری اقتصادی جدید دوجانبه آغاز شده است.» او در ادامه ابراز امیدواری کرد بتوانند این مذاکرات را در اسرع وقت به نتیجه برسانند.

راب در این کنفرانس گفت توافق حاصل شده «دست‌کم در سطح استاندارد، اگر بالاتر از آن نباشد، و هم‌تراز توافق تجاری ژاپن و اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۹ منعقد شد خواهد بود.» او در ادامه اضافه کرد این می‌تواند «پیام بسیار قدرتمندی از تعهدات مشترک ما به تجارت آزاد و مبتنی بر قوانین» به دیگران ارسال کند.

این دو مقام همچنین درباره امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو و توافق کردند که برای ادامه عاری‌سازی کامل هسته‌ای کره شمالی همکاری کنند و تحریم‌ها علیه این کشور را ادامه دهند.

راب در همان روز با وزیر محیط زیست ژاپن نیز ملاقات کرد. وزیر خارجه انگلیس در سفر خود به آسیای شرقی و اقیانوسیه از چهار کشور استرالیا، ژاپن، سنگاپور و مالزی دیدار خواهد کرد.

این سفر آغاز تلاش انگلیس برای ایجاد معاملات تجاری با استرالیا، ژاپن، نیوزلند و آمریکاست. توافق برگزیتی که بوریس جانسون با اتحادیه اروپا به دست آورد شامل یک دوره انتقال ۱۱ ماهه است که در آن دوره، انگلیس در درون اتحادیه گمرک و بازار واحد اتحادیه اروپا باقی می‌ماند تا توافق‌های تجاری خود را با سایر کشور‌های جهان منعقد سازد.