«محکوم کردنِ معامله قرن» از پیش‌نویس قطعنامه تشکیلات خودگردان حذف شد

تشکیلات خودگردان پیش‌تر اعلام کرده بود، سه‌شنبه (پس فردا) پیش‌نویس قطعنامه‌ای در رد «معامله قرن» را برای تصویب شدن به شورای امنیت می‌برد.

اخبار بین الملل- خبرگزاری «شهاب» امروز (یکشنبه) در همین زمینه گزارش داد، بخشی که مربوط به محکوم کردن این طرح آمریکایی در پیش‌نویس مذکور آمده بوده، حذف شده است.

در پیش‌نویس جدید آمده است: طرحی که آمریکا در ۲۸ ژانویه ارائه کرده از معیارهای بین‌المللی موافقت شده برای حل دائمی نزاع اسرائیلی-فلسطینی که در قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل به آنها تصریح شده، فاصله گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده، اما پیش‌نویس مذکور همچنان شهرک‌سازی اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطینی از جمله قدس شرقی را محکوم و بر راهکار دو دولتی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ تأکید می‌کند.

همچنین در طرح اصلاح شده دعوت به برگزاری نشست بین‌المللی درباره غرب آسیا در نزدیکترین زمان ممکن حذف شده و بندی با این مضمون آمده است: «تمام اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان از جمله اقدامات تروریستی و تحریک آمیز و نیز تشویق به خشونت و تخریب محکوم است».

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه (فردا) به نیویورک برود تا درباره طرح موسوم به معامله قرن سخنرانی کند.

در همین زمینه خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی قصد دارد با عباس در نیویورک کنفرانس مشترک خبری برگزار کند تا در آن رد معامله قرن را اعلام کنند.