رونمایی از بودجه پیشنهادی ۲۰۲۱ دولت آمریکا

دونالد ترامپ بودجه پیشنهادی 4.8 تریلیون دلاری سال مالی 2021 را به کنگره ارائه کرد که در آن، 21 درصد از کمک‌های خارجی کاسته شده و برنامه‌های حمایت اجتماعی از افراد کم درآمد تقلیل یافته است.

اخبار بین الملل- این بودجه پیشنهادی خواستار افزایش منابع مالی برای مقابله با تهدیدهای اقتصادی چین و روسیه است، اما بخشی این افزایش قرار است از محل دو تریلیون دلار از پس اندازهای موجود در برنامه‌های اجباری آمریکا انجام شود. در این بودجه، منابع درآمدی برابر 3.8 تریلیون دلار در نظر گرفته شده است.

بودجه نظامی پیشنهادی برای سال مالی 2021 نیز با 3 دهم درصد افزایش به رقم 740.5  میلیارد دلار خواهد رسید.

در این طرح بودجه که اجرای آن در صورت تصویب از اول اکتبر آغاز می‌شود، برای کمک‌های خارجی 44.1 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. این رقم در بودجه 2020 حدود 55.7 میلیارد دلار بود.

کاخ سفید پیشنهاد کرده است بودجه فدرال طی دوره‌ای 10 ساله 4.4 تریلیون دلار کاهش یابد. این موضوع شامل پیشنهاد 130 میلیارد دلار تغییر در پوشش بهای داروهای نسخه‌ای بیمه فدرال بازنشستگان، 292 میلیارد دلار کاهش در برنامه‌هایی مانند بیمه درمانی افراد کم ‌درآمد و کوپن‌های غذا و 70 میلیارد دلار صرفه جویی از طریق سخت کردن مقررات دریافت مزایای از کارافتادگی است. این تغییرات احتمالا با اعتراض دموکرات‌ها رو‌برو خواهد شد.