حماس خطاب به نتانیاهو: آماده خروج از سرزمین‌های اشغالی باش

نائب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه در مراسم تجلیل از حازم حسنین از اسرای آزاد شده فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد ایجاد اتحاد و یکپارچگی ملی در فلسطین، در رسیدن به این توافق است که رژیم اشغالگر صهیونیستی دشمن همه فلسطینیان است.

اخبار بین الملل- نائب رئیس جنبش مقاومت فلسطین گفت جنبش حماس به مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل و مقابله با طرح معامله قرن و نابودی ابدی آن، کاملا مصمم است.

در این مراسم از حازم حسنین که پس از ۱۸ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه آزاد شد، تجلیل به عمل آمد.

خلیل الحیه در سخنرانی خود در این مراسم خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اگر جنبش حماس را تهدید می‌کنی، پس این جنبش برای نابودی تو آماده می‌شود تا از سرزمین ما بیرون بروی.»

نائب رئیس جنبش حماس تاکید کرد: «تا زمانی که رابطه (تشکیلات خودگردان) با اشغالگران قطع و همکاری امنیتی با آن متوقف نشود، جهان مخالفت ما را با معامله قرن تایید نخواهد کرد.»

خلیل الحیه گفت: «ما فلسطینی‌ها ملزم هستیم تا موضع تاریخی خود را اتخاذ کنیم و با کلام و عمل خود با طرح معامله قرن مقابله نماییم. اتحاد و یکپارچگی ملی تنها در سایه رسیدن به این توافق که اسرائیل دشمن ماست و جایگاهی در سرزمین فلسطین ندارد، محقق خواهد شد و اینکه راه مقابله با طرح معامله قرن، مقاومت در برابر اشغالگر به هر شکل ممکن است.»

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه در ادامه، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست همکاری امنیتی با اسرائیل را متوقف و از تصمیم خود در به رسمیت شناختن اسرائیل عقب نشینی کند.

خلیل الحیه گفت: «جنبش حماس و بازوی نظامی آن یعنی گردان‌های عزالدین قسام بدون هیچ خستگی برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل کار می‌کنند و روزی فرا خواهد رسید که در آن روز، همه زندانیان آزاد می‌شوند.»