مخالفت شدید صدر با تظاهرات ضد دینی به اسم آزادی

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای از تظاهرات ضد دینی در این کشور به اسم آزادی بشدت انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- وی اعلام کرد، تا دیروز افراط‌گرایی، کشتار و بمب‌گذاری به اسم دین انجام می‌شد و امروز به نام دین، صداهای آزادی خواهی، برهنگی، اختلاط، مستی و فسق و فجور به راه افتاده است.

وی ادامه داد: اینها مرا به یاد شعار قدیم آنها انداخت که معنایش این است " آنها قندهار نمی‌خواهند بلکه دنبال شیکاگو هستند" (کنایه از افراط و تفریط). ما امروز ملزم هستیم که جلوی تبدیل عراق به قندهار از حیث افراط‌ گرایی دینی و تبدیل آن به شیکاگو از حیث رهایی، بی بند و باری اخلاقی و همجنسگرایی را بگیریم.

مقتدی صدر ادامه داد: هر دو طرف بیمار هستند و عقل و قلب آنها از امراض در امان نیست همانگونه که خداوند فرمود "فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانو یکذبون". بنابرایم ما باید با تمام ایمان، علم، اخلاق از دین، عقیده، اصول و روش تربیتی خود دفاع کنیم.

وی تصریح کرد، امروز بسیاری از طرفدارای بی قانونی و آزادی به بهانه‌های واهی ادعا می‌کنند قصد ساقط کردن تمام قواعد آسمانی و تمرد علیه آن را دارند برای این منظور تلاش می‌کنند تا جوانان را اغوا کنند.

صدر ادامه داد: اما آنها فراموش کرده‌اند که از آغوش آسمان خارج شده‌اند تا در آغوش نفس اماره قرار گیرند نفسی که به فحشا و منکر فرا می‌خواند.

وی تأکید کرد، آزادی و روشنفکری نباید به حد انتشار فحشا و منکر در جامعه برسد آنهم در میان جامعه عراقی که کشوری مقدس است.

صدر گفت: باید خود را به علم، تقوا و اخلاق واکسینه کنیم تا بتوانیم به اعتدال فرا بخوانیم و سرباز خدا و معصومین باشیم.

وی در پایان همجنس‌گرایانی که آنها را «داعشی‌های تمدن و آزادی» خواند، توصیه کرد دنبال غرائز حیوانی و شهوانی خود نروند و افزود: ما در برابر توهین به دین، عقیده و وطن ساکت نخواهیم نشست و اجازه نخواهیم داد آثار آن را از بین ببرند همانگونه که به اشغالگر اجازه نابودی عراق را ندادیم. ما سرباز خدا و معصومین هستیم.