آوردگاه نوادا و پیشی گرفتن سندرز از بایدن

انتخابات درون حزبی در حزب دموکرات رفته رفته روند جدی تری به خود می‌گیرد و در همین رابطه نوادا شنبه هفته آینده شاهد برگزراری سومین دور از انتخابات مقدماتی این حزب جهت مشخص شدن شدن نامزد برگزیده دموکرات‌ها برای رقابت با «دونالد ترامپ» در انتخابات ماه نوامبر است.

اخبار بین الملل- در همین رابطه نظرسنجی جدیدی که توسط «لاس و گاس ریویو ژورنال» انجام شده نشان می‌دهد که میزان حمایت از برنی سندرز ۲۱.۵ درصد، جو بایدن ۱۸.۵ درصد، وارن ۱۲ درصد، پیت بوتجج ۹ درصد و کلوباچر ۷ درصد است.

در نظرسنجی قبلی که در ماه گذشته توسط «یو اس ای تودی» انجام شده بود میزان محبوبیت بایدن در این ایالت ۱۹ درصد، سندرز ۱۸ درصد، وارن ۱۱ درصد، بوتجج ۸ درصد و کلوباچر ۴ درصد بود.

تاکنون آیووا و نیوهمپشابر صحنه انتخابات مقدماتی حزب دموکرات‎ بوده‌اند که در مجموع این دو رقابت، بوتجج موفق شده رأی ۲۲ هیئت انتخاباتی (دلیگیت) را به دست آورده و در صدر نامزدهای حزب دموکرات جای بگیرد.

بر همین اساساً سندرز تاکنون رأی ۲۰ هیئت انتخاباتی، واران ۸ و جو بایدن نیز تنها رأی ۶ هیئت انتخاباتی را کسب کرده است.

هر ایالت متناسب با جمعیت و تشکیلات حزبی، تعداد مشخصی دلیگیت (هیئت انتخاباتی) در کنوانسیون ملی احزاب دارد. در زمان برگزاری کنوانسیون ملی، دلیگیت ها، نتایج انتخابات مقدماتی را به اطلاع هم حزبی‌های خود می‌رسانند. نامزد دموکرات‌ها به حداقل ۱۹۹۱ و نامزد جمهوری‌خواهان به حداقل ۱۲۷۶ دلیگیت نیاز دارد.