پاریس: انگلیس و اروپا در مذاکرات پیش رو یکدیگر را خواهند درید

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه پیش‌بینی کرد، انگلیس و اتحادیه اروپا در مذاکرات تجاری پس از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) یکدیگر را خواهند درید.

اخبار بین الملل- لودریان در نشست امنیتی مونیخ به « بوریس جانسون » نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد، ماه آینده، زمانی که مذاکرات تجاری آغاز شود، بروکسل از منافع خود دفاع خواهد کرد.

وی افزود: «فکر می‌کنم در خصوص [مذاکره بر سر] مسائل تجاری و مکانیسم‌های مربوط به روابط آینده [بین بروکسل و لندن] که به زودی شروع خواهد شد، یکدیگر را خواهیم درید. اما این هم بخشی از مذاکرات است و هرکسی از منافع خودش دفاع خواهد کرد».

جانسون چندی پیش درخصوص مذاکره با بروکسل گفته بود، اگر اروپایی‌ها، انگلیس را ملزم به تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا کنند، کشورش بدون هیچ توافق تجاری با این اتحادیه، مسیر پیشرفت را ادامه خواهد داد.

او درباره توافق تجاری میان لندن و بروکسل پس از اجرای برگزیت نیز گفت، انگلیس اصراری بر تبعیت اتحادیه اروپا از قوانینش ندارد. در مقابل، انگلیس نیز تعهدی در قبال پذیرش قوانین اتحادیه اروپا در زمینه‌های کلیدی نخواهد داشت. در صورتی که بروکسل بر لزوم تبعیت انگلیس از قوانین اتحادیه اروپا اصرار ورزد ممکن است هیچ توافق تجاری به ثمر نرسد.

«اورسولا فن در لاین» رئیس جدید کمیسیون اروپا در این باره گفت، اگر خواسته‌های لندن در مذاکرات تجاری از استانداردهای اتحادیه اروپا فاصله بگیرد، انگلیسی‌ها نباید توقع دسترسی عالی به بازارهای اروپایی را داشته باشند.

فن در لاین پیش‌تر نیز ضمن ابراز «نگرانی جدی» درخصوص ناکافی بودن زمان ۱۱ ماهه برای انجام مذاکرات پسابرگزیت، بر لزوم باز نگه‌داشتن همه گزینه‌ها تأکید کرده بود.