نگرانی سازمان ملل از  بحران انسانی در ادلب

«میشل باچله» کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای درباره بحران حقوق بشری در شمال سوریه هشدار داد و آن را وحشتناک خواند. 

اخبار بین الملل- وی در بیانیه خود هدف‌گیری غیرنظامیان، کمپهای آوارگان و مراکز درمانی و آموزشی را محکوم کرد.

«روپرت کولویل» سخنگوی رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل با این ادعا که روسیه و سوریه مرتکب چنین حملاتی شده‌اند در یک نشست در ژنو گفته است که شمار قابل توجه حملات به بیمارستانها، مراکز درمانی و مدارس نشان می‌دهد که این حملات نمی‌تواند تصادفی باشد.

دولت ترکیه نیز که پس از آغاز عملیاتهای ارتش سوریه موقعیت خود را در ادلب متزلزل می‌بیند، مدعی شده است که روسیه و نیروهای سوری غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند؛ ادعایی که مسکو و دمشق قویا آن را رد کرده‌اند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که طرف روسی ادعاهای مقامات آنکارا مبنی بر حملات روسیه به غیرنظامیان در استان ادلب سوریه را به شدت رد می‌کند.

زاخارووا در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهوری ترکیه در این باره که گویا بیتشر حملات نیروهای دولتی سوریه و ارتش روسیه به غیرنظامیان در استان ادلب صورت می‌گیرد، تاکید کرد: «ما چنین ادعاهایی را نمی‌پذیریم و مواضع خود را بطور علنی بیان می‌کنیم.»

برخی تحلیلگران می‌گویند که ترکیه با استفاده از این ادعاها تلاش می‌کند روسیه و سوریه را برای برقراری آتش بس و توقف حملات ارتش سوریه تحت فشار قرار دهد.