کاهش حجم سرمایه‌گذاری‌ روسیه به صورت اوراق بهادار آمریکا

گزارشی که امروز از سوی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شد، نشان داده است که در آخر ماه دسامبر سال 2019، روسیه حجم سرمایه گذاری‌های خود به صورت اوراق بهادار دولتی آمریکا را در مقایسه با ماه نوامبر سال گذشته حدود 1.5 میلیارد دلار کاهش داده و این حجم به 9.974 میلیارد دلار رسیده است.

اخبار بین الملل- بر اساس این اطلاعات، حجم اوراق قرضه بلندمدت 4.27 میلیارد دلار و اوراق قرضه کوتاه مدت - 5.7 میلیارد دلار است. این در حالی است که تا ماه دسامبر سال 2019، حجم سرمایه گذاری‌های روسیه بصورت اوراق قرضه دولت آمریکا برای چهار ماه متوالی افزایش داشت.

بدین ترتیب، در ماه نوامبر ، روسیه حجم سرمایه گذاری خود را در مقایسه با ماه اکتبر را به میزان  794 میلیون دلار افزایش داده و به 11.491 میلیارد دلار رسانده بود. در آن زمان ، حجم اوراق بلند مدت- 2.979 میلیارد دلار و کوتاه مدت - 8.512 میلیارد دلار بود.

در بهار سال 2018 ، فدراسیون روسیه شروع به کاهش شدید سرمایه گذاری‌های خود بصورت اوراق بهاءدار آمریکایی کرد. بنابراین، بدهی دولتی این کشور در ماه آوریل سطح آنها از 96 میلیارد دلار به 48.7 میلیارد دلار و در ماه مه - به 14.9 میلیارد دلار کاهش یافت.

سپس در ماه آگوست سال 2019 ، برای نخستین بار از ماه فوریه ، روسیه سرمایه گذاری‌های خود به صورت اوراق بهاءدار دولتی آمریکا را به 9.3 میلیارد دلار افزایش داده بود.

لازم به یادآوری است، بزرگترین دارنده اوراق بهاءدار دولتی ایالات متحده در دسامبر سال گذشته برای هفتمین ماه متوالی کشور ژاپن، با رقمی معادل 1.15 تریلیون دلار است. مقام دوم در این رابطه به کشور چین با حجم 1.07 تریلیون دلار تعلق دارد که مدت‌ها پیش از این رهبری در این عرصه را در اختیار داشت.