پوتین بر تقویت توانمندی روسیه در ساخت جنگ افزارهای پیشرفته تاکید کرد

رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه بر تداوم تقویت نیروهای مسلح این کشور و ساخت جنگ افزارهای جدید تأکید کرد.

اخبار بین الملل - به نوشته وبگاه «نیوز آرمینیا» « ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه در سخنانی در وزارت دفاع روسیه این زمینه گفت که «روسیه همچنان به تقویت بالقوه نیروهای راهبردی خود و ارسال جدیدترین تسلیحات و تجهیزات نظامی ادامه می‌دهد.»

وی در سخنان خود بر ساخت انواع سلاح‌های لیزری، موشک‌های فرا صوت و نیز سامانه‌‌های موشکی با دقت هدف‌گیری بالا اشاره کرد. رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که بسیاری از سلاح‌های روسی در جهان همتا ندارند.

ولادیمیر پوتین با استفاده از عبارت «جنگ افزار آینده» و نمونه‌هایی از آن‌ها افزود: «ما اینک از مرحله آزمایش جنگ‌افزارها به استفاده از آن‌ها در عرصه‌های رزمی و حفظ حالت آمادگی رسیده‌ایم.»

پوتین همچنین گفت که تمام این جنگ‌افزارها در طولانی مدت امنیت روسیه را تضمین می‌کنند.

معاون اول وزارت دفاع روسیه چندی قبل گفت که نیروهای مسلح این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا و برخی متحدان این کشور، چندی دیگر به جدیدترین تجهیزات جنگی از جمله سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته و بمب‌افکن‌های راهبردی جدید تجهیز خواهند شد. 

وزارت دفاع روسیه اخیرا هم از شلیک موفق یک موشک قاره پیمای خود از شهر «آستراخان» واقع در شمال «دریای خزر» خبر داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این موشک قاره‌پیما از منطقه نظامی «کاپوستین یار» شلیک شد.