اذعان اردوغان به کشته شدن دو نظامی ترکیه‌ای در لیبی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پیش از سفر به جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران به کشته شدن دو نظامی این کشور در لیبی اذعان کرد.

اخبار بین الملل- شبه‌نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال حفتر، ژنرال بازنشسته لیبیایی، ماه‌هاست برای تسخیر طرابلس با نظامیان دولت مرکزی به ریاست فائز سراج در حال جنگ هستند. سازمان ملل دولت سراج را به‌عنوان تنها قدرت سیاسی مشروع در لیبی به رسمیت می‌شناسد. دولت ترکیه پس از درخواست کمک نظامی طرابلس، شماری از شبه‌نظامیان «ارتش ملی» (ارتش آزاد سابق) را از سوریه به لیبی فرستاده است.

اردوغان در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد هنوز هیچ توافق کاملی درباره اجلاس چهار جانبه پنجم مارس - ۱۵ اسفند- در خصوص سوریه صورت نگرفته است.

او همچنین اعلام کرد هیئتی از نمایندگان روسیه روز چهارشنبه برای گفتگو درباره ادلب سوریه به ترکیه سفر می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهارات خود درباره شیوع ویروس کرونا گفت: «وزارت بهداشت کشورمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت مرزهایمان با ایران را ببندیم. ما باید برای جلوگیری از شیوع کرونا این اقدام را انجام می‌دادیم.»

اردوغان تاکید کرد: «تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از ویروس کرونا را اتخاذ کردیم. در صورت نیاز مجبوریم با هر کشوری مرز‌های خودمان را ببندیم.»