ترامپ: در انتخابات ۲۰۲۰ نیاز به کمک هیچ کشوری ندارم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی در دهلی‌نو به خبرنگاران گفت در انتخابات پیش‌رو در سال ۲۰۲۰ نیاز به کمک هیچ کشوری ندارد و تا کنون نیز به او کمکی نشده است.

اخبار بین الملل - ترامپ در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که آیا وی متعهد خواهد شد که در انتخابات ۲۰۲۰ کمک‌های خارجی را نپذیرد، گفت: "من هیچ کمکی از هیچ کشوری نمی‌خواهم.»

این اظهارات ترامپ نشان می‌دهد وی از صحبت‌هایی که سال گذشته در مصاحبه با ای‌بی‌سی بیان کرده صرف نظر کرده است.

او  در این مصاحبه گفت اگر از قدرتی خارجی به او کمک‌هایی شود تا حریف خود را به خاک بنشاند ممکن است آن کمک را بپذیرد.

مقامات اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته با ارائه گزارشی در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، به قانونگذاران هشدار دادند و ادعا کردند روسیه به تلاش‌های خود برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ ادامه می‌دهد و یکی از اهداف این تلاش‌ها، کمک به انتخاب دوباره ترامپ به سمت ریاست جمهوری است. اما مشاور امنیت ملی ترامپ گفت ”هیچ اطلاعاتی“ که این ادعا‌ها مبتنی بر آن باشد، وجود ندارد.

همچنین دونالد ترامپ ، در پیامی توییتری مدعی تلاش روسیه برای کمک به برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و رقیب وی برای پیروزی در این انتخابات شد و نوشت: «دموکرات‌ها در ایالت بزرگ نوادا مراقب روسیه، روسیه و روسیه باشند. طبق گفته آدام شیف، سیاستمدار فاسد و حیله‌گر، آن‌ها (روس‌ها) برای پیروزی برنی سندرز دیوانه تلاش می‌کنند.»