کار اردوغان در ادلب گره خورده است

فاز دوم عملیات ارتش سوریه در ادلب در حالی آغاز شد که نیروهای سوری توانستند ظرف نیم‌روز 12 روستا و شهرک را در منطقه "جبل الزاویه" (حومه جنوبی ادلب) آزاد کنند.

اخبار بین الملل - این درحالی است که ارتش سوریه علاوه بر سیطره بر "حزارین" و "دار الکبیرة" توانست شهرک "کفر نبل" را هم از کنترل تروریست‌های جبهه النصره خارج سازد.

همچنین در این عملیات ارتش سوریه توانست تعدادی از تروریست‌های "اویغور" را به اسارت خود درآورد.

نیروهای سوری از سوی دیگر یک پهپاد هجومی ارتش ترکیه از نوع "tai anaka" را سرنگون کردند.

ستاد نیروهای مسلح هم در ساعات گذشته خبر از اصابت هشت نظامی ترکیه داد؛ ارتش سوریه در پاسخ به حمله نیروهای ترکیه یک نقطه دیده‌بانی آن‌ها را هدف قرار داد.

به موازات تحولات میدانی، به‌نظر می‌رسد وضعیت برای رجب طیب اردوغان در ادلب هیچ خوب پیش نمی‌رود.

به‌ویژه آنکه ولادیمیر پوتین هم با خواسته دولت ترکیه مبنی بر برگزاری نشست چهارجانبه با حضور فرانسه، آلمان، روسیه و ترکیه در شرایط فعلی مخالفت ورزیده است.

اردوغان همچنین از ناتو درخواست کرد تا سامانه پاتریوت را در مرز ادلب مستقر سازد که این درخواست با اقبال روبرو نشد.

از طرف دیگر، ارتش ترکیه به‌دنبال آتش‌بس در ادلب بود که این خواسته نیز با مخالفت واضح «سرگئی لاوروف» وزیرامور خارجه روسیه مواجه شد و ارتش سوریه عملیات جدیدی را در حومه جنوبی ادلب آغاز کرد.

ترک‌ها در مدت اخیر با حمایت گروه‌های تروریستی به‌دنبال سیطره بر منطقه "نیرب" بودند که این هجوم نیز با مقاومت نیروهای سوری راه به جایی نبرد.

با این وجود، اردوغان بار دیگر تهدیدهای خود را علیه ارتش سوریه تکرار کرده است؛ اما تا کنون دولت و ارتش سوریه با بی‌اعتنایی نسبت به این تهدیدها عملیات خود را وفق برنامه از پیش تعیین‌شده دنبال کرده‌اند و به نظر می‌رسد تا آزادسازی کلیه مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در ادلب متوقف نشوند.