خودکشی، دومین عامل مرگ دختران کانادایی

افکار نیوز:جدیدترین مطالعات صورت گرفته نشان دهنده افزایش آمار خودکشی میان دختران کانادایی است؛ بر اساس این تحقیقات خودکشی دومین عامل مرگ دختران کانادایی با رده سنی ۱۰ تا ۱۹ سال است.

به گزارش فارس به نقل از مجله " انجمن پزشکی کانادا "، " رابین اسکینر " و " استیون مک فائول " از سازمان بهداشت عمومی کانادا با هدف روشن کردن حد مشکل خودکشی در این کشور و تقسیم بندی آن بر اساس سن و جنسیت به تجزیه و تحلیل داده های مرگ و میر از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۸ میلادی پرداختند که متعاقب این بررسی دریافتند که با وجود کاهش متوسط و یک درصدی خودکشی سالانه، آمار خودکشی از طریق خفگی افزایش داشته است.

این محققان که دریافتند که در همین فاصله زمانی میزان خودکشی از طریق مسمومیت و یا استفاده از سلاح گرم کاهش داشته است، در گزارش خود اینطور نتیجه گیری کرده اند: نتایج ما نشان می دهد که الگوهای قدیمی خودکشی در میان بچه ها و نوجوانان در حال تغییر است؛ محدودیت دسترسی به سلاح های گرم، سم و سازه هایی مانند پل ها احتمال بالقوه کاهش آمار خودکشی بوده است اما هیچ گزینه مشابه ای برای جلوگیری از خودکشی از طریق خفگی وجود ندارد و این درحالیست که خفگی اصلی ترین عامل ارتکاب به خودکشی میان پسران و دختران است.

در گزارش این محققان آمده است که در سال ۲۰۰۸ میلادی ۲۳۳ مورد خودکشی میان جوانان کانادایی به ثبت رسیده که ۲۰ درصد از این میزان مربوط به افراد ۱۰ تا ۱۹ ساله بوده است؛ آمار خودکشی میان کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله نیز در ۱۰۰ هزار مورد ثبت شده ۱.۲ درصد بوده است و ۸۸ درصد از این خودکشی ها نیز از طریق خفگی صورت گرفته است.

محققان کانادایی بر این باورند که رواج و نفوذ اینترنت و رسانه های اجتماعی در زندگی جوانان این کشور را نمی توان از میان عوامل موثر در خودکشی نادیده گرفت و این عوامل را باید در میان گزینه های جلوگیری از خودکشی مورد بحثقرار داد.

در ادامه گزارش این محققان آمده است: واژه " خودکشی سایبری " با هدف توصیف وب سایت ها، چت روم ها و وبلاگ های متعددی شکل گرفته است که به ترویج افکار خودکشی می پردازند؛ چنین سایت هایی به طور واضح دردسرساز هستند و در عین حال نکته جالبی که وجود دارد این است که اینترنت و رسانه های اجتماعی علاوه بر این فواید بالقوه ای نیز در جلوگیری از خودکشی دارند.

این محققان کانادایی در ادامه خاطر نشان کردند که روند خودکشی از طریق ایجاد خفگی در میان افراد جوان تر تا حدی ممکن است به دلیل بازی های خفه کننده باشد؛ بازی هایی که در آنها کودکان خودشان مسیر تنفسی اشان را مسدود می کنند بدون اینکه قصدی برای آسیب زدن دائمی به خود داشته باشند؛ محققان می گویند که این نوع مرگ ها به اشتباه در رده خودکشی طبقه بندی می شوند.