پاکستان خواستار بازگشت نواز شریف از انگلیس شد

نخست وزیر سابق پاکستان که به جرم فساد مالی به هفت سال زندان محکوم شده است ،آبان امسال پس از ابتلا به بیماری موفق به اخذ مرخصی و خارج شدن از پاکستان شد.

اخبار بین الملل- مقامات دولتی پاکستان می گویند نواز شریف که ۲۸ آبان امسال با قرار وثیقه برای درمان از زندانی در شهر لاهور آزاد شد در مدت حضور در انگلیس به درمان نپرداخته است.

رسانه های پاکستانی روز دوشنبه گزارش دادند که دولت این کشور علاوه بر نواز شریف خواستار بازگشت «شهباز شریف» برادر وی و رئیس جناح مخالف در مجلس پاکستان را نیز در دستور کار قرار داده است.

دولت ایالتی در پنجاب پاکستان نیز ضمن مخالفت با درخواست نواز شریف برای تمدید مهلت وثیقه وی، قرار است با مراجعه به دادگاه جلوی هرگونه موافقت با درخواست مشابه نخست وزیر پیشین پاکستان را بگیرد.

خانم «فردوس عاشق اعوان» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اطلاع رسانی به خبرنگاران گفت که این کشور هفته آینده برای استرداد نواز شریف و برادر وی شهباز شریف با مقامات انگلیسی نامه نگاری خواهد کرد.

شهباز شریف رئیس جناح مخالف پاکستان در واکنش به مخالفت دولت اسلام آباد با تمدید مهلت حضور نواز شریف در لندن، گفت: رویکرد دولت غیرمنصفانه است اما بازگشت نواز شریف به پاکستان مشروط به معالجه کامل و اطمینان بخش وی در انگلیس خواهد بود.

اکثر اعضای کابینه دولت پاکستان با موافقت بدون شرط با سفر نواز شریف به خارج مخالف و معتقد بودند که هیچ تضمینی بابت بازگشت نخست وزیر پیشین پاکستان به کشور وجود ندارد.