رایزنی بشار اسد با هیات لیبیایی علیه اردوغان

بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز با هیأتی از شرق لیبی به ریاست «عبدالرحمن الاحیرش» معاون نخست‌ وزیر و «عبدالهادی الحویج» وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی دولت شرق لیبی دیدار کرد.

اخبار بین الملل - در این دیدار آخرین تحولات سوریه و لیبی، نبرد این کشورها علیه تروریسم و دخالت های خارجی در آن بررسی و تاکید شد که آنچه در سوریه و لیبی رخ می دهد، اتفاق واحدی است.

در این دیدار تاکید شد: جنگ علیه تروریسم تنها جنگ سوریه و لیبی نیست بلکه سرنوشت منطقه را در مقابله با طرح های تعیین می کند که برخی کشورها از طریق مزدورانشان و در راس آن رژیم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به دنبال اجرای آن هستند، رژیم اردوغان سیاست های خود را بر پایه به کارگیری تروریسم برای تحقق منافع سیاسی که عامل اصلی در برهم زدن ثبات منطقه است، بنا نهاده است.

دو طرف همچنین تقویت همکاری دوجانبه در تمامی زمینه ها از جمله افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک دو کشور به عنوان نخستین گام و بهبود روابط میان دو ملت برادر را بررسی کردند.

در این دیدار ولید المعلم وزیر خارجه سوریه، بثینه شعبان مشاور رسانه ای و سیاسی رئیس جمهور سوریه و فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه هم حضور داشتند.