ماجرای انتخابات خنده‌دار رژیم صهیونیستی

رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی گفت: از اینکه طی یک سال برای سومین بار مجبور به برگزاری انتخابات هستیم، احساس شرمندگی می‌کنم.

اخبار بین الملل - رئیس رژیم صهیونیستی پس از انداختن رای خود به صندوق افزود: ما سزاوار این نیستیم. در واقع امروز باید روز جشن باشد، اما من خوشحال نیستم. بلکه وقتی با شما مواجه می‌شوم حس عمیق شرمساری دارم.

ریولین که به طور تلویحی به اتهام زنی نامزد‌های انتخاباتی به همدیگر اشاره داشت، گفت: ما سزاوار چنین کارزار انتخاباتی وحشتناکی که به مانند کارزاری که امروز تمام شد، به پلیدی ختم شود، نیستیم.

خبرگزاری فرانسه امروز از بازگشایی حوزه‌های رأی‌گیری برای برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی در یک سال (شمسی) خبر داد.

در یک سال اخیر رژیم صهیونیستی با بحرانی به نام بحران انتخابات مواجه شده است. پس از حمله سال ۹۷ حماس به سرزمین‌های اشغالی، برخی از شخصیت‌های جنگ‌طلب مانند آویگدور لیبرمن از کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، خارج و کابینه او را از اکثریت انداختند. این مسئله منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در فروردین ۹۸ شد.

در این انتخابات دو رقیب به نام نتانیاهو و بنی گانتز حضور داشتند که در نهایت هیچ کدام موفق به تشکیل ائتلاف با حضور ۶۱ نماینده از ۱۲۰ نماینده پارلمان اسرائیل نشدند و انتخابات زودهنگام دوم در شهریور ماه ۹۸ برگزار شد و باز نتیجه انتخابات به تشکیل کابینه منجر نشد.

در نهایت در پی این شکست‌های پی‌در پی در ایجاد ائتلاف برای تشکیل کابینه، قرار بر این شد انتخابات سوم زودهنگام در فلسطین اشغالی برگزار شود.