احتمال ابتلا به کرونا در اروپا افزایش یافته است

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا ، روز دوشنبه اعلام کرد مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری (ECDC) با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا احتمال ابتلا به این ویروس در اروپا را بالا اعلام کرده است.

اخبار بین الملل - یک مقام این مرکز کنترل بیماری نیز بیان کرد: دو هزار و صد مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در ۱۸ کشور از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا داریم و ۳۸ شهروند اروپایی جان خود را از دست داده‌اند.

روز دوشنبه پرتغال از دو مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. گفته می‌شود یکی از آن‌ها مردی بوده که به تازگی از سفر ایتالیا بازگشته و دیگری نیز به اسپانیا مسافرت داشته است.

در آلمان نیز تعداد مبتلایان روز دوشنبه ۱۵۰ نفر اعلام شده است. این تعداد روز یک‌شنبه ۱۲۹ نفر بود. بیشتر مبتلایان از منطقه نوردراین-وستفالن آلمان بودند که به علت آن مدارس و دیگر موسسات روز دوشنبه تعطیل اعلام شدند.

همچنین ایسلند نیز امروز (دوشنبه) از سه مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا خبر داد. مقامات این کشور گفته‌اند هرسه مورد تعطیلات خود را در ایتالیا گذرانده بودند.

علاوه بر این روسیه نیز از اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در مسکو خبر داد. این فرد نیز از سفر ایتالیا به مسکو برگشته بود.