سوء‌استفاده رئیس‌جمهور آمریکا از بحران جهانی کرونا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تلویحا تلاش کرد تا از شرایط بوجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین بهره بگیرد و آن را توجیه‌ای برای تنش تجاری دولتش با پکن عنوان کرد.

اخبار بین الملل - رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: زمانیکه من هفته‌ها پیش (مراودات با) چین را متوقف کردم، پیش از آنکه تقریبا هر کسی این را پیشنهاد کند، دموکرات‌ها مرا به باد انتقاد گرفتند. (اینکار من) جان بسیاری را نجات داد. دموکرات‌ها مشغول تعقیب توهمات استیضاح بودند. آن‌ها هیچ مدرکی نداشتند! آرام و هوشیار باشید!

ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد. هر چند که چین اعلام کرده که توانسته رشد سریع این ویروس را متوقف کند، با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از ۸۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنچه نرم می‌کند. رتبه بعدی متعلق به کره جنوبی است که حدود ۴۲۰۰ مبتلا به کرونا در آنجا ثبت شده است. این آمار دائما در حال تغییر است.

در مقیاس جهانی، ویروس بیش از ۸۹ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است؛ تاکنون بیش از ۳ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۴۵ هزار تن بهبود یافته اند.