ترامپ: نیرو‌های آمریکایی را از افغانستان خارج خواهیم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد: نیرو‌های خود را از افغانستان خارج خواهیم کرد و کشور‌های دیگر نیز باید فورا از دست تروریست‌ها رهایی یابند.

اخبار بین الملل - خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مارک اسپر ، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: تعداد نیرو‌های این کشور در افغانستان به هشت هزار و ۶۰۰ تن کاهش خواهد یافت و سپس اوضاع مجددا ارزیابی خواهد شد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در نشستی خبری در مقر پنتاگون در واشنگتن گفت: توافق با طالبان مشروط است و ما رفتار‌های طالبان را از نزدیک زیرنظر داریم تا میزان پایبندی آن را به تعهداتش ارزیابی کنیم. سطح خشونت‌ها در افغانستان هنوز به صفر نرسیده است. ما منتظر میزان پایبندی طالبان به تعهداتش هستیم و در حال انجام ارزیابی‌های اولیه خود در این خصوص هستیم. به موجب توافق اخیر، ما کاهش شمار نیرو‌های خود را در افغانستان از اکنون به مدت ۱۰ روز آینده آغاز می‌کنیم. در حال حاضر موضع مهم این است که اجازه ندهیم افغانستان به پناهگاه امنی برای تروریست‌هایی که به آمریکا حمله کردند تبدیل شود.

اسپر در مورد تحولات سوریه نیز گفت: با دبیر کل ناتو در مورد تشدید تنش‌های اخیر در شمال سوریه هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده ایم و آماده تعامل با سیر تحولات در آینده هستیم. موضوع مهم در حال حاضر برای ما تلاش برای تأمین امنیت مرز‌های ترکیه و مرز‌های کشور‌های عضو ناتوست.