تاکید چین بر همکاری با ایران در مبارزه با  ویروس کرونا

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان، سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرد چین به همکاری‌های نزدیک خود با برخی از کشورهای درگیر ویروس کرونا از جمله ایران ادامه می‌دهد.

اخبار بین الملل - ژائو لیجیان همچنین درباره گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه چین با همتایان ایرانی و ایتالیایی خود درباره شیوع ویروس کرونا در این کشورها، گفت: «هنگام شیوع کرونا در چین، ایران و ایتالیا مراتب همدردی خود را به چین ابراز کردند. آنچه آن‌ها انجام دادند بیانگر ایستادگی و باهم بودن در هنگام مواقع سختی و دشواری است و ما هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد».

او در ادامه این را هم گفت که چین ارتباطات تنگاتنگ خود با ایران و ایتالیا را حفظ می‌کند و تلفات ناشی از ویروس کرونا را به شهروندان این کشورها تسلیت می‌گوید.

لیجیان در ادامه تاکید کرد که با توجه به نیاز‌های ایران و ایتالیا، چین آمادگی حمایت در زمینه پیشگیری و کنترل این ویروس و همچنین یاری‌رسانی در زمینه معالجه آن را دارد.

سخنگوی وزارت‌ خارجه چین همچنین از ارسال کیت‌ها و تجهیزات پزشکی به ایران خبر داد و این را هم گفت که تیمی متشکل از پنج متخصص از انجمن صلیب سرخ چین، روز شنبه دهم اسفند ماه وارد تهران شدند.