لغو نمایشگاه بین المللی پدافند دریایی دوحه در پی شیوع کرونا

قطر نمایشگاه بین المللی پدافند دریایی دوحه موسوم به «دیمدکس ۲۰۲۰» را به سبب نگرانی از شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» لغو کرد.

اخبار بین الملل - قرار بود هفتمین نمایشگاه دیمدکس ۲۰۲۰  (Dimdex 2020) در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ مارس و با حضور ۸۰ کشور برگزار شود. نخستین دور از این نمایشگاه در سال ۲۰۰۸ آغاز شده بود.

شمار زیادی از کشور‌های سراسر جهان نشست‌ها و نمایشگاه‌های خود را به خاطر نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا تا کنون لغو کرده اند که از جمله تازه‌ترین این موارد، اقدام دولت فدرال آلمان در لغو بورس برلین، بزرگترین بورس گردشگری در جهان است که قرار بود هفته آینده بزگرار شود.

همچنین برگزار کنندگان نمایشگاه گردشگری در پاریس، پایتخت فرانسه از لغو برگزاری این مراسم به سبب شیوع ویروس جدید کرونا خبر داده اند.

خبرگزاری فرانسه روز گذشته به نقل از طرف برگزار کننده این نمایشگاه اعلام کرد تصمیم دارد بیست و پنجمین نمایشگاه جهانی گردشگری این کشور را به دستور مقامات فرانسه لغو کرد.

همچنین اتحادیه ناشران فرانسوی در بیانیه‌ای اعلام کرد نمایشگاه سالانه کتاب پاریس که قرار بود در ماه جاری میلادی برگزار شود، به سبب اقداماتی که دولت فرانسه برای مهار شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده بود، آن را لغو کرد.

در ۱۳ فوریه نیز برگزار کنندگان نشست جهانی موبایل که یک گردهمایی سالانه در زمینه صنعت ارتباطات به شمار می‌رود و بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده را به بارسلون می‌کشاند، به سبب نگرانی‌ها از ویروس کرونا، این گردهمایی را لغو کردند.