افزایش شمار مبتلایان در آلمان به ۱۸۸ نفر

با توجه به شیوع ویروس کرونا در آلمان اقدامات احتیاطی در این باره در پارلمان این کشور هم مد نظر قرار می گیرد.

اخبار بین الملل - "وولفگانگ شایبله"، رئیس پارلمان آلمان نمایندگان پارلمان را به رعایت اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فراخوانده است.

وی همچنین در صورت لغو گردهمایی های عمومی در برلین می خواهد بازدید عمومی از پارلمان برای شهروندان را لغو کند.

شایبله در آغاز نشست هفتگی نمایندگان در پارلمان آلمان با توجه به اینکه شمار زیادی از شهروندان از بخش های مختلف آلمان در هفته جاری به ساختمان پارلمان تردد داشته اند از نمایندگان خواست که  به اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توجه داشته باشند.

وی در نامه ای به ۷۰۹ نماینده پارلمان آلمان از آن ها خواست که به دقت اقدامات پیشگیرانه را در محل کار و خانه رعایت کرده و همچنین کارمندان خود را به این مسئله ترغیب کنند.

رئیس پارلمان آلمان همچنین از نمایندگان پارلمان درخواست کرد که سفرهای کاری خود به ویژه به مناطق پر خطر را محدود کنند. وی همچنین از نمایندگان خواست که فارغ از مصونیت خود در معرض اقدامات کنترل این بیماری از طرف مراجع ذی صلاح پزشکی قرار گیرند.

همچنین یک روز مانده تا انتخابات نخست وزیری تورینگن آلمان در فراکسیون حزب دموکرات مسیحی یک مورد مشکوک به ویروس کرونا گزارش شده است. یک نماینده پارلمان ایالتی هم در قرنطینه قرار گرفته است. این نماینده روز دوشنبه در یک نشست فراکسیون شرکت کرده بود.

در صورتی که ابتلای این فرد به ویروس کرونا تایید شود انتخابات ایالتی برنامه ریزی شده در روز چهارشنله احتمالا با شکست مواجه خواهد شد. این خطر وجود دارد که تمام نمایندگان فراکسیون حزب دموکرات مسیحی این ایالت نیاز باشد که به قرنطینه بروند.

حدود یک ماه بعد از رسوایی انتخابات توینگن قرار بود روز چهارشنبه مجددا انتخابات نخست وزیری در این ایالت برگزار شود.

ویروس کرونا در آلمان همچنان افراد بیشتری را درگیر می کند. پیامد شیوع این ویروس نمایشگاه کتاب لایپزیگ هم لغو شد.

وزیر آموزش فرانسه هم از تعطیلی حدود ۱۲۰ مدرسه در این کشور به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.

اتحادیه اروپا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا یک روش بحران را فعال کرده تا بتواند تصمیمات سریع تری را اتخاذ کند.

شورای اروپایی شب گذشته اعلام کرد که سیستم واکنش بحران سیاسی یکپارچه (IPCR) کاملا ایجاد و آغاز به کار کرده است. به این ترتیب اتحادیه اروپا می تواند در اقدامات خود علیه بیماری کرونا بر روی مسائل مهم متمرکز شده و سریعا تصمیم گیری کند.

رسانه ها همچنین از افزایش مبتلایان به ویروس کروانا در ایالت نوردراین- وست فالن آلمان به ۱۰۱ مورد خبر می دهند. انستیتو رابرت کوخ آلمان این خبر را روز سه شنبه اعلام کرد. به این ترتیب این ایالت همچنان با فاصبه زیاد رکوردار بیشترین مبتلا به ویروس کرونا در بین ایالات آلمان است. همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح آلمان در روز سه شنبه به ۱۸۸ مورد افزایش پیدا کرده است.