یک پنجم کارگران انگلیسی در معرض ابتلا به کرونا

روزنامه اکسپرس در گزارشی نوشت دولت انگلیس هشدار داد یک پنجم کارگران این کشور ممکن است به ویروس کرونا آلوده شوند.

اخبار بین الملل- روزنامه انگلیسی اکسپرس در مطلبی با این عنوان نوشت، وزرا از کارفرمایان خواستند با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، برای غیبت جمعی کارکنان خود آماده باشند. این هشدار در حالی مطرح شده است که آزمایش ۱۲ نفر دیگر در انگلیس از نظر آلودگی به ویروس کرونا، مثبت اعلام شد و به این ترتیب آمار افراد آلوده به این ویروس در این کشور به ۵۱ نفر رسید.

بدترین سناریو در این باره این است که بیش از شش میلیون نفر مجبور شوند همزمان سر کارهایشان حاضر نشوند. این سناریو موجب شده است دولت طرح‌های احتیاطی مختلفی را تنظیم کند، از جمله یک «طرح جنگی» که دولت آن را منتشر کرد. در این طرح به این موضوع پرداخته شده است که در صورت شیوع بیشتر ویروس، چه تعداد شرکت را در سراسر انگلیس می‌توان تشویق کرد دور کاری کارمندانشان را بپذیرند. هدف اصلی این طرح مهار ویروس و محدود کردن انتشار آن است.

علاوه بر این توصیه، ممکن است نیاز باشد پلیس تمرکز خود را بر جدی‌ترین جرایم و حفظ نظم بگذارد و در این خصوص در صورت وخیم شدن اوضاع از کمک ارتش استفاده کند.

بوریس جانسون ، نخست‌وزیر انگلیس هشدار داده است که این کشور «به شدت ممکن است» شاهد آلودگی بیشتر (به کرونا) باشد. در انگلیس، پزشکان و پرستاران بازنشسته ممکن است به منظور کمک به مهار این بیماری، به کار دعوت شوند. اقدامات احتیاطی دیگر شامل بستن مدارس و لغو اجتماعات بزرگ نظیر مراسم ورزشی و کنسرت‌ها و قرنطینه کردن کل شهرهاست.

هفته گذشته، مردی انگلیسی که در کشتی کروز دایموند پرنسس به ویروس کرونا آلوده شده بود، بر اثر این بیماری درگذشت. او اولین شهروند انگلیسی است که بر اثر کرونا جان باخت.