سیا بیش از یک دهه از دولت چین جاسوسی کرده است

شرکت نرم‌افزاری چینی «چیهو ۳۶۰» در گزارشی غیرمنتظره اعلام کرد جاسوسان فضای مجازی  سیا بیش از یه دهه است که چین را هک می‌کنند.

اخبار بین الملل- شرکت نرم‌افزاری چیهو ۳۶۰ در بیانیه‌ای اعلام کرد واحدی مخفی با نام  APT-C-۳۹ طیف وسیعی از بخش‌های صنعتی و دولتی چین را مورد هک قرار داده است.

هکر‌های پکن همیشه مورد این اتهام قرار گرفته‌اند که اسرار صنعتی غرب را سرقت کرده و به سیستم‌های خود وارد می‌کنند. اما چیهو ۳۶۰ گفته این واحد مخفی به نوع خود از چین جاسوسی داشته و اطلاعاتی از شرکت‌های روبه رشد اقتصادی سرقت کرده است.

این شرکت در گزارشی اعلام کرد گروه هکر‌های سیا یازده سال چین را هک کرده‌اند و بخش‌های صنعتی مختلفی از جمله «سازمان‌های هواپیمایی، موسسات تحقیقات علمی، صنعت نفت شرکت‌های اینترنتی و آژانس‌هاس دولتی» را مور هدف قرار داده‌اند.

در ادامه، این شرکت بیان کرد: «جمع‌آوری طولانی مدت و هدفمند اطلاعات با به کارگیری استراتژی دقیق و سرمایه‌گذاری بالا از فعالیت‌های سیا است.

این شرکت اعلام کرد با تحلیل داده‌های جاشوآ آدام، عضو سابق سیا، به جنگ چریکی دیجیتال این سازمان پی برده‌اند. این عضو سابق اطلاعاتی در ویکی‌لیکس این شرکت را در رسیدن به پرونده‌هایی با نام «طاق هفتم (Valut-۷)» یاری کرده است.

شرکت مذکور افزود: «ما متوجه شدیم در این یازده سال سیا اطلاعات تجاری زیادی از چین دریافت کرده و می‌تواند از هر کشور دیگری نیز این اطلاعات را گرفته باشد.»

در گزارشات این شرکت حتی این احتمال وجود دارد که هم‌اکنون نیز این آژانس اطلاعات امنیتی قادر است به اطلاعات پرواز‌های جهانی، سفرها، حمل و نقل تجاری و دیگر اطلاعات دست یابد.