کرونا ۱۵۰ فروند هواپیمای آلمانی را راهی آشیانه کرد

شرکت هوایی لوفت هانزای آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد شیوع ویروس کرونا ۱۵۰ فروند از هواپیما‌های این شرکت را زمین گیر کرده است.

اخبار بین الملل- سخنگوی شرکت هوایی لوفت هانزا گفت ما به طور فعال برنامه‌های خود را طوری تنظیم می‌کنیم که انعکاس دهنده شرایط فوق العاده باشد.

همچنین شرکت هواپیمایی لوفت‌ هانزا روز دوشنبه اعلام کرد به علت شیوع جهانی ویروس کرونا پرواز‌های خود را به چین و ایران به ترتیب تا ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) و ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تعلیق خواهد کرد. این شرکت همچنین لغو پروازهایش به شمال ایتالیا را تا تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تمدید کرد.

همچنین در دو ماه پیش‌رو پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی اتریشی تا ۴۰ درصد و پرواز‌های خطوط هوایی بروکسل تا ۳۰ درصد کاهش سفر به شمال ایتالیا خواهند داشت.

به احتمال زیاد، خط هوایی سوئیس نیز تا پایان ماه آوریل (اردبیهشت) از پرواز به ایتالیا خودداری خواهد کرد. پیش از این شرکت هواپیمایی «یورووینگز» نیز ظرفیت مسافربری خود را برای برخی مقاصد ایتالیا کاهش داده بود.

لوفت‌هانزا اعلام کرد برای اعلام تاثیرات این کار روی درآمد این شرکت زمان لازم است.

با ثبت ۴۴ مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا، شمار مبتلایان به آن در کشور آلمان به ۲۴۰ تن رسید.

ویروس کرونا که شیوع جهانی آن ابتدا از چین بوده، تاکنون بالغ بر ۸۷ هزار نفر را در کشور‌های مختلف جهان مبتلا کرده و جان ۳۰۴۴ نفر را گرفته است.