امتناع آمریکا از خرید سامانه گنبد آهنینِ رژیم صهیونیستی

ارتش آمریکا پس از مواجهه با چالش‌های فراوان، در خصوص خرید سامانه ضد موشکی گنبد آهنین اسرائیل تجدیدنظر می‌کند. این در حالی است که آمریکا تاکنون دو سامانه گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.

اخبار بین الملل- بر این اساس، پنتاگون قصد داشت حدود یک میلیارد دلار برای خرید دو باتری دیگر این سیستم هزینه کند. با این حال، آزمایش‌های اولیه مواردی را نشان داد که علی رغم اتصال رادار‌های آمریکا و سیستم فرماندهی و کنترل حمل و نقل هوایی مشترک، ورود گنبد آهنین در «سیستم فرماندهی نبرد یکپارچه آمریکا» اشکالاتی دارد.

این در حالی است که یک منبع ناشناس به تایمز اسرائیل گفته مشکل اصلی ارتش آمریکا این بود که اسرائیل از تهیه کد منبع برای نرم افزار سامانه‌های فروخته شده به آمریکا خودداری کرده است. این امر مانع می‌شود پنتاگون این سامانه را برای سازگاری با سیستم‌های آمریکایی مجددا برنامه ریزی کند.

پنتاگون دو سامانه گنبد آهنین از اسرائیل خریداری کرده است، اما از کاربرد و استفاده از آن‌ها عاجز است و نمی‌تواند از آن‌ها برای دفع حملات موشکی استفاده کند، زیرا امکان برنامه ریزی و هماهنگی آن با سامانه‌های خود را ندارد. گفته می‌شود آمریکا به دنبال جایگزینی این سامانه‌هاست.