اختلاف ترامپ بر سر افشای واقعیت‌های «کرونا»

یک رسانه آمریکایی از گسترش اختلاف بین کاخ سفید و سازمان‌های متولی مسائل بهداشتی در آمریکا از جمله «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها» (CDC) همزمان با گسترش شیوع ویروس «کرونا» در شمار بیشتری از ایالت‌های این کشور خبر داده است. 

اخبار بین الملل- «سی‌ان‌ان» نوشته این اختلافات باعث بروز ناهماهنگی‌هایی بین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و متخصصانی شده که مسئولیت جلوگیری از شیوع کرونا را به عهده دارند.

مقام‌های «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها» (CDC) و منابعی در کاخ سفید می‌گویند بی‌اعتمادی‌ها میان دو طرف به طرز فزاینده‌ای افزایش یافته و دو طرف یکدیگر را به اتخاذ تصمیماتی که موجد نگرانی‌های بیشتر است یا با هدف کوچک‌نمایی بحران اتخاذ می‌شوند، متهم می‌کنند. 

سی‌ان‌ان نوشته روال شکاف‌ها میان دو طرف همانگونه است که انتظار می‌رود: در حالی که مقام‌های وزارت بهداشت به دنبال ترسیم تصویری واقع‌گرایانه از واقعیتِ تهدیدها در آمریکا هستند ترامپ و متحدان سیاسی او می‌خواهند این پیام ارسال شود که ویروس مهار شده، آمریکایی‌ها با خطر اندکی روبه‌رو هستند و زندگی باید به روال عادی دنبال شود.

ترامپ از نخستین روزهای انتشار اخبار مربوط به شیوع کرونا در آمریکا تلاش کرده واقعیت‌های آن را کوچک‌نمایی کند. او در اجلاس داووس در اواسط ژانویه گفت که کرونا تهدیدی جدی برای امریکایی‌ها ایجاد نخواهد کرد.

مسئولان بهداشت و درمان آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرده‌اند ویروس کرنا دست‌کم در ۳۴ ایالت آمریکا شیوع پیدا کرده است. 

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که دستکم ۵۶۵ نفر در ایالات متحده آمریکا به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند که از آن میان ۷۰ نفر جزء آنهایی بوده‌اند که از کشورهای دیگر به آمریکا بازگشته بودند.

آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان حدود ۱۰۵ هزار نفر است و در مجموع نیز تعداد قربانیان این ویروس ناشناخته در سراسر جهان از مرز سه هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است.