کل کشور ایتالیا قرنطینه شد

دولت ایتالیا محدوده قرنطینه به دلیل ویروس کرونا را به تمامی کشور گسترش داد.

اخبار بین الملل- بر این اساس، دولت ایتالیا اعلام کرد از این پس محدودیت‌های رفت و آمد و مسافرت در تمامی کشور اجرایی خواهد شد. شهروندان باید تنها برای حضور در محل کار و انجام کار‌های ضروری از منزل خارج شوند.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد: مردم برای انجام کارهای غیرضروری از خانه خارج نشوند. بهترین راهکار شهروندان برای مبارزه با ویروس کرونا ماندن در خانه است. همچنین تا اطلاع ثانوی تمامی رویدادهای ورزشی در کشور به حال تعلیق در خواهد آمد. 

پیش‌تر دولت ایتالیا تنها در شمال این کشور شامل میلان ، ونیز و شهر‌های اطراف آن که بیش از ۱۶ میلیون نفر جمعیت داشتند محدودیت‌های جا به جایی وضع کرده بود.

پیشتر رسانه ها اعلام کردند شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز ۹۱۷۲ تن گذشت. بدین ترتیب ایتالیا از کره جنوبی پیشی گرفت و به دومین کشور در جهان تبدیل شده که تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است.

ایتالیا همچنین از بیشترین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در یک روز خبر داد و اعلام کرد تنها در روز شنبه، ۱۳۳ تن در این کشور جان خود را به سبب ابتلا به کرونا از دست دادند. همچنین روز دوشنبه ۹۷ نفر این کشور جان خود را از دست دادند. به این ترتیب آمار کشته شدگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا به  ۴۶۳ رسید.