زندگی در ووهان به حالت عادی بر می‌گردد

با فروکش کردن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین، به برخی شهروندان ووهان که در صنایع حیاتی این شهر مشغول به کار هستند، گفته شد از روز چهارشنبه می‌توانند به سرکار خود بازگردند.

اخبار بین الملل- شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان از اواخر ژانویه در حالت قرنطینه به سر می‌برد و اکثر بخش‌های این شهر تعطیل بوده است. از زمان شیوع این بیماری تاکنون بالای ۸۰ هزار نفر در چین به کرونا مبتلا شدند که مرگ بیش از ۳ هزار نفر از آن‌ها تائید شده است.

رفع برخی محدودیت‌ها در شهر ووهان، خاستگاه ویروس کرونا در حالی صورت می‌گیرد که اکثر قریب به اتفاق موارد جدید ابتلا به کرونا در خارج از چین شناسایی می‌شوند. برخی محدودیت‌های مسافرتی نیز در چین لغو شده است.

مقامات ووهان اعلام کردند کارگران بخش حمل و نقل و کسانی که مشاغل آن‌ها در ارتباط با تهیه لوازم پزشکی و تولید مایحتاج روزانه است، می‌توانند به سر کار خود برگردند. بنا به گفته مقامات چین سایر صنایع که روی زنجیره‌های تأمین ملی یا جهانی تأثیر می‌گذارند نیز می‌توانند با مجوز به کار خود برگردند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۱۱۹ هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است. ۴ هزار و ۲۹۹ نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان ۶۶ هزار و ۵۶۴ نفر اعلام شده است. ایتالیا با پیشی گرفتن از کره جنوبی به دومین کشور در جهان پس از چین تبدیل شده که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. شمار کشور‌های درگیر شیوع ویروس کرونا به بیش از ۱۰۰ کشور رسیده است.