حمله جنگنده های آمریکا به عراق/ 3 کشته و 7 مجروح/ فرودگاه کربلا بمباران شد+عکس و فیلم

اخبار بین الملل- بامداد جمعه صدای انفجارها در عراق شکل گرفت تا مشخص شود آمریکا باجنگنده های خود به این کشور حمله کرده است.

در خبرهای اولیه آمده بود که آمریکا در اقدامی خصمانه اقدام به بمباران پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل کرده و رویترز درباره اهداف این حمله خبر داده بودکه حملات تلافی جویانه آمریکا در عراق در پی حمله به نیروهای آمریکایی و انگلیسی در حال انجام است.

همچنین گفته می شود جنگنده‌های آمریکایی در حمله به منطقه السعیدات در بخش جرف الصخر» یک بخش درمانی و یک پایگاه نگهداری از تجهیزات نظامی را بمباران کردند.

حمله آمریکا به عراق

از سوی دیگر شبکه خبری الجزیره نیز مدعی شد که پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی به استان‌های صلاح‌الدین، بابل، بصره و کربلا مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این منابع همچنین اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کرده و بر فراز منطقه «خان النص» در این استان در حال پرواز هستند.

منابع عراقی اعلام کردند که در حمله جنگنده‌ها به فرودگاه در حال ساخت کربلا،‌ یکی از کارمندان فرودگاه کشته شد.

جنگنده‌های آمریکایی همچنین پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی در شهر «بوکمال» سوریه در نزدیکی مرز عراق را نیز بمباران کردند.

اسکای نیوز نیز مدعی شد که پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی در استان واسط نیز هدف حمله جنگنده‌ها قرار گرفته است.

ارتش عراق نیز پس از حملات آمریکا اولین واکنش رسمی را نشان داد و بیانیه ای صادر کرد.

 بامداد جمعه درباره حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشدالشعبی در چهار منطقه بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «ساعت 1:15 دقیقه بامداد روز جمعه آمریکا از طریق بمباران هوایی به پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی و گروه‌های ضربت و گردان نوزده ارتش تجاوز کرد.»

حمله جنگنده های آمریکایی به عراق

رسانه‌های عراقی نیز خبر دادند که در حمله جنگنده‌های آمریکایی 2 پلیس استان بابل کشته شده و 7 نفر دیگر نیز مجروح شدند که سه نفر از آنها از نیروهای الحشد الشعبی، دو نفر از نیروهای ارتش و دو نفر از نیروهای وزارت کشور بودند.

واکنش رسمی پنتاگون به حمله هوایی آمریکا به عراق

پنتاگون با صدور بیانیه ای حمله جنگنده های آمریکا به پنج هدف از مواضع حزب الله عراق را تأیید کرد.

واکنش «النجباء» عراق به تجاوز هوایی آمریکا

جنبش النجباء در واکنش به حملات هوایی بامداد جمعه آمریکا به عراق اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به جنایت‌های خود به مواضع حشد شعبی در میان سکوت بین المللی ادامه می‌دهد.

حمله هوایی ارتش آمریکا به فرودگاه کربلا + تصاویر

بر اثر حمله جنگنده‌های آمریکایی به فرودگاه در حال ساخت کربلا یکی از کارمندان فرودگاه کشته شد.