به تعویق افتادن دادگاه محاکمه نتانیاهو

وزارت داگستری رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد قرار بود محاکمه بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر این رژیم در تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) انجام شود و کیفرخواست نخست‌وزیر این رژیم در آن صورت گیرد، اما به دلیل مسائلی که شیوع کرونا بوجود آورده این دادگاه در ۲۴ مه (۴ خرداد) انجام می‌شود.

اخبار بین الملل- اتهامات وارده بر نتانیاهو رشوه، نقض اعتماد و کلاهبرداری است که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تمامی آن‌ها را انکار کرده است.

علاوه‌ بر این، نتانیاهو بر سر جایگاه سیاسی خود پس از انتخابات ۲ مارس (۱۲ اسفند) با چالش‌هایی مواجه شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چهار پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه متهم شده است. پرونده موسوم به هزاره شامل پرونده ۱۰۰۰ مربوط به دریافت پول و هدایای گران قیمت از تجار ثروتمند است.

پرونده ۲۰۰۰ درباره تلاش وی برای ایجاد یک توافق پنهانی با روزنامه یدیعوت آحارونوت صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال ۲۰۱۴ است.

پرونده ۳۰۰۰ به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد.

پرونده ۴۰۰۰ که خطرناک‌ترین پرونده علیه نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که او به مالک شرکت «بزک» ارائه کرد تا از حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «والا» -وابسته به شرکت بزک- برخوردار شود.

در ۲۸ ماه فوریه افیخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد تصمیم دارد به دلیل پرونده‌های فساد نتانیاهو علیه او اعلام جرم کند.