سوئد گوگل را جریمه کرد

مقامات حفاظت داده‌های سوئد شرکت گوگل را به دلیل آنکه نتوانسته دستورالعمل‌های محافظت از داده‌ها را اجرایی کند ۷۵ میلیون کرون سوئدی (حدود ۷ میلیون یورو یا ۷.۷۴ میلیون دلار) جریمه کردند.

اخبار بین الملل- در بیانیه سازمان حفاظت از داده‌های سوئد در این خصوص آمده است: گوگل شرایط قانونی را که در سال ۲۰۱۴ با مجوز اتحادیه اروپا معرفی شد و بر اساس آن افراد اجازه داشتند درخواست حذف اطلاعات خصوصی که بالقوه مضر تشخیص داده می‌شد را از نتایج جستجو‌های موتور‌های جستجوگر داشته باشند نقض کرده است. بنا به گفته این سازمان سوئدی، ممیزی داخلی نشان می‌دهد گوگل نتوانسته نتیجه دو جستجو را که در سال ۲۰۱۷ دستور داده شده بود حذف شوند، پاک کند.

شرکت گوگل در واکنش به این جریمه درخواست تجدیدنظر داده و گفته با چنین تصمیمی مخالف است.

 این نخستین بار نیست که گوگل محتوای‌های اشتباه را منتشر می‌کند، حدود یک ماه پیش نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اشتباه گوگل سبب شده تا تصاویر و ویدئو‌هایی که افراد در حافظه ابری گوگل ذخیره می‌کنند، با افراد غریبه به اشتراک گذاشته شود.  پایگاه نکست وب در این خصوص نوشت این کمپانی آمریکایی روز گذشته با ارسال پیامی به برخی کاربران، به آن‌ها اعلام کرد یک سری مشکلات فنی، سبب شده اطلاعات افراد بصورت اشتباهی به آرشیو شماری دیگر از کاربران گوگل و اشخاص غریبه ارسال شود.