یونسکو: کرونا ۸۵۰ میلیون نفر را از تحصیل محروم کرده است

سازمان یونسکو امروز اعلام کرد با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بیش از ۸۵۰ میلیون نفر که تقریبا نیمی از آن‌ها دانش آموز هستند از رفتن به مدرسه و دانشگاه محروم شده‌اند و این چالشی بی‌سابقه برای نظام آموزشی در سراسر دنیا به شمار می‌رود.

اخبار بین الملل- بنابر اعلام یونسکو، دولت‌های ۱۱۳ کشور در جهان به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ و به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس تمامی مؤسسات آموزشی خود را تعطیل کرده‌اند.

کرونا نخستین بار در اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین شیوع یافت و از آنجا علی‌رغم همه تمهیداتی که دولت چین به کار گرفت به سرعت به سایر کشور‌ها گسترش یافت. بنابر آمار رسمی، تا به امروز کووید ۱۹ توانسته به بیش از ۱۷۰ کشور و قلمرو سفر کند و بیش از ۲۰۴ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده سازد. در مجموع شمار قربانیان این ویروس جدید تا به این لحظه به ۸۲۷۰ نفر رسیده است.

هرچند در ابتدا چین مرکز شیوع این بیماری بود، بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی اروپا کانون شیوع آن شده است. بطوریکه آمار قربانیان کرونا در اروپا امروز از آسیا پیشی گرفت و به ۳۴۲۱ نفر رسید. آمار قربانیان آسیا ۳۳۸۴ نفر اعلام شده است.