پوتین: مردم به اخبار جعلی درباره کرونا اعتماد نکنند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از مردم این کشور خواست تا به اخبار جعلی مربوط به بیماری ویروس کرونا اعتماد نکنند و اخبار آن را از طریق اطلاعات معتبر ارائه شده از سوی دولت دنبال کنند.

اخبار بین الملل- رئیس جمهور روسیه گفت وزارت بهداشت کشور کنترل شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع کووید-۱۹ را در دست دارد و روس‌ها نباید به منابع خبری جعلی در این باره اعتماد کنند.

پوتین افزود مقامات روسیه اطلاعات واقعی و عینی را در مورد این ویروس در اختیار عموم قرار داده اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد دانشمندان روس به زودی بتوانند واکسن بیماری کرونا را کشف کنند.

تا به امروز ۱۴۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه گزارش شده است که از این تعداد ۵ تن بهبود یافته اند. کرونا تاکنون در روسیه تلفاتی به همراه نداشته است.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون ۱۹۸ هزار و ۵۱۷ نفر را در کل جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، ۸۲ هزار و ۷۶۳ نفر بهبود یافته و ۷ هزار و ۹۸۸ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

بیشتر کشور‌ها بویژه کشور‌های اروپایی در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، شرایط اضطراری اعلام کرده‌اند. در میان کشور‌های اروپایی، ایتالیا بیشترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان را دارد.