روش جدید ائتلاف سعودی برای طولانی کردن جنگ یمن

«مرکز مطالعات صنعاء» امروز (پنجشنبه) در گزارشی اعلام کرد، عربستان سعودی و امارات از آژانس‌های کمک‌رسانی بین‌المللی به عنوان پوششی برای طولانی کردن جنگ یمن تبدیل کرده‌اند.

اخبار بین الملل- این مرکز مطالعاتی در گزارش ماهانه خود آورده است: عربستان سعودی و امارات از این موضوع که بزرگترین شرکا در کمک‌های انسانی در یمن هستند، سوءاستفاده کرده و ادعای نجات جان یمنی‌ها را می‌کنند و این در حالی است که در حال نابودی یمن و زیرساخت‌های آن هستند.

بر اساس گزارش روزنامه «العربی الجدید»، در ادامه این گزارش آمده است: تأمین بودجه کمک‌رسانی در یمن، به عربستان سعودی و امارات به عنوان طرف مستقیم نزاع اجازه می‌دهد طولانی کردن این نزاع را تغذیه کنند تا به تلاش خود برای تحقق اهداف مورد نظر خود ادامه داده باشند.

مرکز مطالعات صنعاء مرکزی مستقل است که مقر آن در پایتخت یمن بسته است اما مرکزی منطقه‌ای در بیروت دارد که به تحولات سیاسی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در یمن می‌پردازد.  

جنگ یمن در ششم  فروردین ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن دولت «عبد ربه منصور هادی» آغاز شد و تا چند روز دیگر وارد سال ششم خود می‌شود.

بر اساس آمارهای اخیر وزارت بهداشت یمن دو میلیون و نیم کودک دچار سوءتغذیه و سوءتغذیه حاد شده‌اند و نیم میلیون زن باردار یا شیرده به همراه نوزادانشان در معرض خطر هستند.

بر اساس گزارش «العهد» همچنین ۱۸ میلیون یمنی از «ناامنی غذایی» رنج می‌برند و ۸ میلیون و چهارصد هزار نفر آنها با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند که از نظر جهانی در مرحله پنجم گرسنگی قرار دارند.