چین برای دومین روز متوالی هیچ مورد جدید ابتلا به کرونا نداشته است

مقامات چین اعلام کردند روز جمعه برای دومین روز پیاپی، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش نشده است، هر چند که شمار موارد ابتلا که وارد این کشور شده اند به بالاترین سطح رسیده است.

اخبار بین الملل- مهار شیوع این ویروس در چین که برای نخستین بار در آنجا شناسایی شد، به بسیاری از کشور‌های دیگر که در حال حاضر به منظور جلوگیری از شیوع «کووید-۱۹» دست به اقدامات قرنطینه‌ای زده اند، امید بخشیده است.

 طی چند هفته گذشته موارد جدید مرگ ناشی از این ویروس در چین به طور قابل توجهی کاهش یافته است. وزارت بهداشت چین روز جمعه تنها سه مورد مرگ را اعلام کرد که پایین‌ترین سطح از هنگام اعلام آمار از ماه ژانویه محسوب می‌شود.

در حال حاضر کانون بحران کرونا از آسیا به اروپا انتقال یافته است. روز پنجشنبه مجموع موارد مرگ ناشی از کرونا در ایتالیا (سه هزار و ۴۰۵ مورد) از موارد مرگ ثبت شده در چین (سه هزار و ۲۴۸ مورد) فراتر رفت.

از آغاز شیوع ویروس کرونا، حدود ۸۱ هزار نفر در این کشور آسیایی به این ویروس مبتلا شده اند، اما در حال حاضر تنها هفت هزار نفر بیمارند.

ویروس «کووید-۱۹» برای نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان در مرکز چین شناسایی شد.

مقامات چین برای جلوگیری از شیوع این ویروس کل استان هوبئی را با بیش از ۵۰ میلیون نفر جمعیت قرنطینه کردند. اما این محدودیت‌ها به مرور زمان برداشته شد.

حالا نگرانی اصلی چین پیشگیری از آن است که ورود خارجی‌های مبتلا به این ویروس موج دوم شیوع این ویروس را در خاک چین ایجاد کند.

وزارت بهداشت چین روز جمعه از ۳۹ مورد جدید وارداتی این ویروس خبر داد که این رقم روز گذشته ۳۴ مورد بود. به این ترتیب شمار موارد مبتلا که وارد چین شده اند، در مجموع به ۲۲۸ نفر رسیده است.

بسیاری از شهر‌ها و استان‌های چین از جمله پکن برای مقابله با این خطر، همه شهروندان خارجی را که وارد این شهر‌ها می‌شوند کنترل می‌کنند و برای مدت ۱۴ روز در مکانی قرنطینه اجباری می‌کنند.