اعلام حمایت اردوغان از شهروندان ترکیه در برابر کرونا

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی گفت کشورش به حمایت از شهروندان خود در برابر تأثیرات شیوع ویروس جدید کرونا با بسته‌های اقتصادی ادامه می‌دهد.

اخبار بین الملل- اردوغان تأکید کرد ترکیه ۷ میلیارد لیره (معادل ۱.۰۸ میلیارد دلار) در حمایت از کارگرانی که دستمزدی پایین دارند، اختصاص خواهد داد.

وی همچنین گفت: کشور مبلغی به میزان هزار لیره ترک (معادل ۱۵۵ دلار) به دو میلیون خانوار کم درآمد خواهد داد و حداقل حقوق بازنشستگی را به ۱۵۰۰ لیره (معادل ۲۳۳ دلار) خواهد رساند.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد دولت ۳۲ هزار متخصص را در بخش سلامت جذب خواهد کرد و تا سقف ۶ میلیون لیره (در حدود ۹۳۰ هزار دلار) را برای شرکت‌های تولید کننده مواد ضد عفونی کننده، لباس‌های محافظتی، عینک و ماسک تأمین خواهد کرد.

اردوغان گفت: یک میلیون کیت آزمایشی سریع در مدت زمانی کوتاه برای استفاده در دسترس قرار خواهد گرفت.

گفتنی است ویروس همه گیر جهانی کووید-۱۹ سبب ایجاد کمبود‌هایی در تجهیزات محافظتی در سراسر جهان شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت ترکیه، این کشور ۱۸۷۲ مورد تأیید شده ابتلا به ویروس کرونا را دارد. همچنین شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۴۴ نفر رسیده است.

همچنین شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز ۲۰ هزار نفر فراتر رفته و این ویروس تا کنون بیش از ۴۵۲ هزار نفر را در سراسر دنیا به خود مبتلا کرده است.