ترامپ برای ساخت تجهیزات بیمارستانی دست به دامان ارتش شد
 دونالد ترامپ در نشست خبری در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: دقایقی پیش به مقامات نظامی در دولت دستور دادم تا از همه اختیارات خود بر اساس قانون "تولید تجهیزات دفاعی" استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود تولیدکنندگان داخلی همه تجهیزات لازم را برای تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی در اختیار داشته باشند.
 
اخبار بین الملل -  وی افزود: این دستگاه‌ها برای کسانی ضروری است که به صورت حاد به بیماری مرگبار کووید-۱۹ مبتلا هستند. این اختیارات به فرماندهان ارتش آمریکا این امکان را می‌دهد تا بر موانعی فائق شود که برای تولید سریع تجهیزات لازم برای این منظور وجود دارد.
 
ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما تاکنون حدود یکصد هزار دستگاه تنفسی مصنوعی ساخته‌ایم یا روند ساخت آن‌ها به زودی شروع می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم که براساس قانون تولید تجهیزات دفاعی، دستور‌های بیشتری را در آینده بسیار نزدیک صادر کنیم. ما دقایقی پیش دستوری را هم برای تولید ماسک‌های صورت امضاء کردیم.

این تصمیم ترامپ در حالی اتخاذ می‌شود که شیوع ویروس کرونا مشکلات بسیاری را در آمریکا  ایجاد کرده و بیمارستان‌های این کشور با کمبود شدید تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۴۵ هزار و ۱۹۳ نفر و قربانیان به ۶ هزار و ۸۸ نفر افزایش یافته است.